
Ефектът на COVID-19 върху тенденциите при закупуване на автомобили
- Автомобили
- Източник: thinkwithgoogle
- Автор:

Това може да не изглежда много за държава, в която електронната търговия процъфтява и потребителите поръчват почти всичко онлайн – от телевизори с голям екран до матраци, но през 2018 г. само 1% от закупилите автомобили в САЩ са го направили онлайн.
Факт е, че доскоро американските потребители проучваха обстойно в интернет, преди да си купят превозно средство, но самата покупка почти винаги извършваха в автокъща. Но пандемията принуди хиляди продавачи да затворят своите шоуруми и сега клиентите извършват дори финалните сделки онлайн.
Хората вероятно ще продължат да купуват коли онлайн дори и сега, когато автосалоните постепенно започнаха да отварят врати отново. Дори COVID-19 временно да затвори бизнеса и да доведе до масова безработица, потребителите очевидно ще продължават да търсят да закупят кола в интернет, а не просто да разглеждат.
В търсачките търсенето на „продажби на автомобили“ е нараснало в световен мащаб с над 60% на годишна база, а на „най-добрата кола“ – с над 80% на годишна база.
Освен проучване на цените и наличността, 66% от купувачите казват, че се чувстват комфортно да изживеят и други аспекти на колите (например тестово каране) изцяло онлайн или в комбинация между онлайн и офлайн.
На въпроса защо се свързват с продавачите на автомобили предварително, клиентите дават следните отговори:
48% имат запитвания относно модели или функции;
48% – относно цените;
40% искат да проверят наличността.
Въпреки че повечето предварителни проучвания потребителите предпочитат да правят онлайн, когато дойде време за закупуването на колата, те предпочитат да отидат на място, като прекарват средно 2 часа и 46 минути в автокъщата, според проучване на Cox Automotive. По-голямата част от това време преминава в попълване на документи или обсъждане на лизинг. И колкото по-дълго прекарват потребителите в автокъщата, според доклада, толкова повече удовлетворението им спада.
73% от купувачите на автомобили казват, че се чувстват удобно да преговарят за покупка, лизинг или условия за финансиране изцяло онлайн или чрез комбинация от онлайн и офлайн обсъждания. 63% от купувачите твърдят също така, че са готови да обмислят поръчката на бъдещата си кола онлайн, а 65% очакват да им се предоставят повече възможности за онлайн покупки в бъдеще.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Великобритания реши да даде на всички граждани безплатен достъп до ChatGPT Plus

Сайтовете „само за възрастни” - неафишираният голям бизнес

Rheinmetall ще построи два военни завода в България

Мерц обмисля кандидатурата на фон дер Лайен за поста президент на Германия

Индия стана водещ доставчик на дизелово гориво за Украйна

Добро начало за азиатските пазари, слаб старт на борсите в Европа

Как войната превръща Украйна в „Силициевата долина” на отбраната

Как се справя Европа с младите хора, които не учат и не работят
