
Ефектът на COVID-19 върху тенденциите при закупуване на автомобили
- Автомобили
- Източник: thinkwithgoogle
- Автор:

Това може да не изглежда много за държава, в която електронната търговия процъфтява и потребителите поръчват почти всичко онлайн – от телевизори с голям екран до матраци, но през 2018 г. само 1% от закупилите автомобили в САЩ са го направили онлайн.
Факт е, че доскоро американските потребители проучваха обстойно в интернет, преди да си купят превозно средство, но самата покупка почти винаги извършваха в автокъща. Но пандемията принуди хиляди продавачи да затворят своите шоуруми и сега клиентите извършват дори финалните сделки онлайн.
Хората вероятно ще продължат да купуват коли онлайн дори и сега, когато автосалоните постепенно започнаха да отварят врати отново. Дори COVID-19 временно да затвори бизнеса и да доведе до масова безработица, потребителите очевидно ще продължават да търсят да закупят кола в интернет, а не просто да разглеждат.
В търсачките търсенето на „продажби на автомобили“ е нараснало в световен мащаб с над 60% на годишна база, а на „най-добрата кола“ – с над 80% на годишна база.
Освен проучване на цените и наличността, 66% от купувачите казват, че се чувстват комфортно да изживеят и други аспекти на колите (например тестово каране) изцяло онлайн или в комбинация между онлайн и офлайн.
На въпроса защо се свързват с продавачите на автомобили предварително, клиентите дават следните отговори:
48% имат запитвания относно модели или функции;
48% – относно цените;
40% искат да проверят наличността.
Въпреки че повечето предварителни проучвания потребителите предпочитат да правят онлайн, когато дойде време за закупуването на колата, те предпочитат да отидат на място, като прекарват средно 2 часа и 46 минути в автокъщата, според проучване на Cox Automotive. По-голямата част от това време преминава в попълване на документи или обсъждане на лизинг. И колкото по-дълго прекарват потребителите в автокъщата, според доклада, толкова повече удовлетворението им спада.
73% от купувачите на автомобили казват, че се чувстват удобно да преговарят за покупка, лизинг или условия за финансиране изцяло онлайн или чрез комбинация от онлайн и офлайн обсъждания. 63% от купувачите твърдят също така, че са готови да обмислят поръчката на бъдещата си кола онлайн, а 65% очакват да им се предоставят повече възможности за онлайн покупки в бъдеще.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
