Оценка на глобалния пазар на уиски за 2019 г.

Оценка на глобалния пазар на уиски за 2019 г. Снимка: Photo by Adam Wilson on Unsplash

Глобалният пазар на уиски е оценен на 59 631,2 млн. долара през 2019 г. и се очаква да достигне 86 389,5 млн. долара до 2027 г., регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 4,9% от 2020 до 2027 г.

Когато говорим за уиски, разбираме алкохолна напитка, дестилирана от зърнени култури и отлежала в дървени бъчви. 


През последните години броят на баровете, кръчмите, ресторантите и пивоварните, предлагащи алкохолни напитки, е нараснал експоненциално. Това се дължи главно на нарастването на потребителските разходи, продуктовите иновации, бързата урбанизация и нарастващото търсене от младите потребители. Преходът от бира и вино към консумация на спиртни напитки също значително допринася. Младите хора на възраст 20-30 (милениъли) ценят качеството, автентичността и произхода и следователно са готови да платят повече, за да се насладят на това. Освен това милениълите са склонни да експериментират със своите алкохолни напитки, което по същество е довело до възхода на „културата на коктейлите“.


По същия начин повишаването на спиртния туризъм, особено в западните страни, насърчава туристите от чужбина да се отдадат и развият вкус към местни напитки, включително уиски. Страни като Обединеното кралство, Франция, САЩ, Шотландия и други са разработили духовен туризъм, който позволява на туристите да разберат историята и процесите, свързани с производството на уиски. Това се счита за един от най-високите фактори, генериращи приходи за пазара на уиски.


Популярността на алкохолните напитки обаче може да доведе до проблеми със зависимостта, пристрастяването и прекомерната консумация, водещи до здравословни проблеми. Нарастването на броя на потребителите, страдащи от алкохолна зависимост, е тревожно за правителствата. Следователно много правителства са въвели строги правила и разпоредби относно продажбите и дистрибуцията на тези продукти. По този начин се очаква тези ограничения да възпрепятстват растежа на световния пазар на уиски.


Според доклада на световния пазар на уиски пазарът е сегментиран на базата на вида на продукта, канала за дистрибуция и региона. Въз основа на типа продукт пазарът се категоризира на ирландско уиски, шотландско уиски, японско уиски, американско уиски и канадско уиски. 


Сегментът на шотландското уиски представлява максималният дял на световния пазар през 2019 г., като спиртната напитка има най-висок набор от продуктови предложения от компаниите производители на уиски поради потребителското си търсене. Освен това, поради своите строги, регулирани методи на производство и богат, гладък вкус, то се е превърнало в най-популярния избор на уиски сред останалите продукти. 


Въз основа на канала за дистрибуция категорията извън търговията беше доминиращият глобален сегмент на пазара на уиски през 2019 г. с повече от половината от пазарния дял и се очаква да запази своето господство през целия прогнозен период. Каналът за продажби извън търговията обхваща всички търговски обекти, включително супермаркети/хипермаркети, магазини за вина и спиртни напитки и много други. По-голямата част от обема на продажбите на уиски се генерира от големи вериги супермаркети. Това се дължи на насърчаването на продажбите чрез стратегии в магазина като промоции на цени, дегустации на селективни продукти и др.


На базата на региона Европа беше виден пазар през 2019 г. и отчете максималния дял на световния пазар на уиски. Това може да се отдаде на огромната популярност и значителната консумация на алкохол в региона. Очаква се обаче Азиатско-Тихоокеанският регион да бъде свидетел на значителен комбиниран годишен темп на растеж поради бързото търсене и приемане на уиски за социално пиене, съчетано с нарастването на потребителските разходи в тези региони и нарастването на младите потребители.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: