Tesla може да бъде най-опасната акция на Уолстрийт, казва инвестиционен изследовател

Tesla може да бъде най-опасната акция на Уолстрийт, казва инвестиционен изследовател Снимка: The Observer

Акциите на Tesla може да поскъпнат с 400% тази година, но един инвестиционен изследовател мисли, че има поле за тревога.

Изпълнителният директор на New Constructs Дейвид Трейнър нарича Tesla най-опасната акция на Уолстрийт и казва, че основите не поддържат толкова висока цена и оценка.


Какъвто и да е най-добрият сценарий, който искате да нарисувате за това какво ще направи Тесла - дали ще произведат 30 милиона автомобила през следващите 10 години, дали ще влязат в застрахователния бизнес и ще имат същите високи маржове като Toyota, най-ефективната автомобилна компания с мащаб на всички времена - дори и да вярвате, че всичко е вярно, цената на акциите все още означава, че печалбите ще бъдат дори по-големи от това“, заяви Трейнър пред CNBC в четвъртък.


Той отбелязва, че цената на акциите предполага някъде от 40% до 110% пазарен дял въз основа на средната продажна цена. При сегашната си средна продажна цена от 57 000 долара и приемайки 10,9 милиона продажби на автомобили до 2030 г., това предполага 42% пазарен дял, казва Трейнър.


Трейнър също добавя, че неотдавнашното разделяне на акциите на Tesla обаче може да се окаже опасно за нови инвеститори, влизащи в акциите.


Разделянето на акциите е без значение за стойността. Те не променят размера, а просто го разделят на повече парчета. Честно казано, гледам на разделянето на акциите като на начин да примамим по-неподозиращите, по-малко изтънчени търговци да се опитат да гонят този запас и това не е истинска стратегия“, каза Трейнър.


На 31 август Tesla раздели акциите си 5 за 1 - акциите се събраха с 12% за сесията. Те обаче затвориха миналата седмица с повече от 5%, след като най-големият външен акционер на компанията Бали Гифорд съкрати дела си. Акциите също бяха засегнати от по-широки разпродажби, които наказваха някои от големите имена на пазара.


По-реалистичната оценка, казва Трейнър, би била далеч по-ниска от сегашните нива. 


Tesla не се нарежда в топ 10 по пазарен дял или продажби на автомобили в Европа за електромобили и това е така заради променените закони в Европа, които силно стимулираха действащите производители да произвеждат хибриди и електрически превозни средства. Същото предстои и в САЩ. Мисля, че реално говорим за нещо, което е по-близо до 50, а не 500 долара като реална стойност."

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: