TikTok е принуден да търси нови възможности за продажба в САЩ

TikTok е принуден да търси нови възможности за продажба в САЩ

Сделката за американския бизнес на TikTok е изправена пред нови препятствия. Крайният срок за продажба във Вашингтон наближава, което излага приложението на опасност от ефективна забрана, пише CNBC.

Обявяване на сделка се очакваше още във вторник, но този ден мина без новини за транзакция. В петък Китай въведе нови ограничения върху износа на технологии. Това може да накара TikTok да изисква одобрение от Китай за продажба на алгоритъма си, който е ключова част от приложението.

От понеделник Oracle и съвместна оферта от Microsoft и Walmart бяха основните претенденти за продажбата, но The Wall Street Journal съобщи късно във вторник, че новите ограничения на Китай са усложнили и удължили преговорите. Очакваше се сделката с алгоритъма да е на стойност между $20 и $30 милиарда. Тази цена вероятно ще падне, ако ключовата технология не може да бъде включена в сделката.

Новите правила на Китай накараха Джан Имин, основател на компанията майка TikTok ByteDance, да преразгледа възможностите си. Нуждата от одобрение от длъжностни лица в САЩ и Китай може да накара сделката да стане след изборите за президент на САЩ през ноември.

ByteDance и компаниите, които искат да купят американския бизнес на TikTok, обмислят четири варианта, за да се справят с новите ограничения от Китай.

• Първият вариант е да се продаде TikTok без алгоритъма, което потенциално ускорява продажбата, но изисква от новия собственик да създаде собствена алтернатива.
• Вторият вариант е да се договори до една година преходен период с Комитета по чуждестранни инвестиции в САЩ, макар и да не е ясно дали правилата на Китай биха позволили това.
• Третият вариант е да се потърси одобрение от Китай за продажба на алгоритъма на избраната американска компания.
• Четвъртият вариант е новият купувач да лицензира алгоритъма на TikTok от ByteDance. Не е ясно обаче дали американските власти ще се задоволят с продължаващи отношения между TikTok и базираната в Китай ByteDance след продажбата.

Ако преговорите за сделки продължат до ноември или по-късно, приложението може да бъде изправено пред ефективна забрана в САЩ съгласно изпълнителните заповеди на президента Доналд Тръмп. Първоначално Тръмп подписа заповед, която ще забрани на американски бизнеси да сключват сделки с ByteDance от 20 септември, а по-късно подписа заповед, принуждаваща ByteDance да продаде или да прекрати бизнеса си в САЩ до 12 ноември.

Потенциална промяна в администрациите след изборния ден може да даде на TikTok още един шанс да преговаря с правителството на САЩ. TikTok е завел дело срещу администрацията на Тръмп заради забраната, твърдейки, че отказва надлежния процес на компанията.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: