Люис Хамилтън с категорична победа в Гран при на Испания

Люис Хамилтън с категорична победа в Гран при на Испания Снимка: wikimedia.org

Люис Хамилтън от отбора на Мерцедес спечели безпроблемно Гран при на Испания, 6-и кръг от сезон 2020 във Формула 1.

 

Потеглилият пръв британец направи добър старт и води през всяка една от 66-те обиколки на състезанието, като никой от преките му конкуренти не успя да го доближи. Изпълнявайки брилянтно стратегията си с две спирания за нови гуми в бокса, Хамилтън увеличи преднината си в генералното класиране пред втория, Макс Верстапен от Ред Бул, на 37 точки.

 

Втори завърши именно младият Верстапен, но на цели 24 секунди зад победителя. Макс стартира трети, но още на старта успя да се придвижи на втора позиция и да направи контролирано състезание с два стопа, което го изведе втори и на финала.

 

Съотборникът на Люис Хамилтън, Валтери Ботас, се „качи" на последното място на подиума, след като стратира на втора позиция, но лош старт го прати едва 4-ти след първите два завоя на пистата „Каталуния". Това предопредели невъзможността на финландеца да окаже съпротива на Хамилтън или Верстапен в битката за първо и второ място. Ботас записа най-бързата обиколка в състезанието в последния тур от надпреварата, с което взе и полагащата се за това една точка.

 

Високото темпо, което налагаха първите трима пилоти в състезанието, доведе до това, че всички състезатели, намиращи се от 4-то до 20-о място бяха затворени с обиколка.

 

4-ти завърши Серхио Перес от Рейсинг Пойнт, който обаче бе класиран на 5-а позиция заради наказание от 5 сек., което мексиканецът получи, защото е попречил на лидера Хамилтън да го затвори с обиколка. Благодарение на наказанието на съекипника си, другият пилот на Рейсинг Пойнт, Ланс Строл, завършил 5-и, бе класиран на 4-та позиция.

 

Карлос Санц от екипа на Макларън успя с добре изпълнена стратегия и прекрасни изпреварвания да стигне до 6-ото място на финала.

7-и успя да се класира Себастиан Фетел с Ферари, който направи състезанието само с един стоп и направи последните 37 обиколки от надпреварата с най-меките и бързо деградиращи гуми за уикенда, софт.

 

Другият пилот на Ред Бул, Алекс Аблон, завърши едва 8-и, след като стартира 6-и. Албон трябваше да кара 2/3 от надпреварата с най-твърдите гуми, предоставени за това състезание, хард, които, по думите на много пилоти, не даваха нужното сцепление за добро темпо.

 

Последните точки от състезанието в Испания взеха Пиер Гасли от Алфа Таури и Ландо Норис от Макларън, които завършиха съответно 9-и и 10-и.

 

Единственият, който не успя да завърши надпреварата, бе Шарл Льоклер от отбора на Ферари. Роденият в Монако пилот отпадна в средата на състезателната дистанция от 66 обиколки, след като електрически проблем в автомобила му предизвика изгасване на двигателя и блокиране на задните колела.

Льоклер успя да рестартира мотора на болида, но разхлабени колани на седалката му доведоха до окончателното отпадане на младия пилот на Ферари.