Кафе със зехтин

Кафе със зехтин Снимка: foodandwine.com

Това е най-новата рецепта, с която Starbucks прави реверанс на клиентите си в Италия, за които зехтинът е ключов елемент от храната.

Една от най-голямите вериги кафенета от големия американски бизнес среща сериозни трудности в опитите си да се вмести в италианския пазар, където на пиенето на кафе се гледа като на национална традиция, отбелязва ВВС. 

Огромното множество големи, малки и семейни кафенета в страната, всяко със своя история, имат верен кръг клиенти, докато „пришълците” в бранша привличат основно туристи, но не и в задоволителен мащаб, тъй като оригиналното италианско кафене също е туристическа атракция, където чужденците се надяват „да попият” поне малко от духа на Италия.

Новата гама напитки, която Starbucks пускат днес под името Oleato, е не просто ароматизирана с няколко капки зехтин. Според CNN, рецептата предвижда да подсили всяка чаша Oleato с пълна супена лъжица зехтин (120 калории), а „студената” разновидност е дори с две лъжици, плюс „златиста пяна от сладка сметана и ванилия". Двете „по-постни” версии Oleato са лате с овесено мляко и зехтин, и ледено еспресо, разбито с овесено мляко, вкус на лешник и зехтин.

За момента Starbucks имат около 20 заведения в Италия и всячески се опитват да избегнат съдбата на американската многонационална верига Domino's Pizza, която миналата година се видя принудена да напусне Италия, след седем години напразни усилия да спечели клиенти в родината на пицата. 

Италианците посрещнаха оттеглянето на Domino's Pizza като победа и повод за поздравления в социалните платформи. Подобна кампания вече съпътства и кафето със зехтин на Starbucks, продължавайки първоначалните протести от 2018 г., когато веригата стъпи на Ботуша. Италианците посрещнаха с пиперливи шеги твърденията на световната верига, че не идва в Италия, за да ги учи как да правят кафе, а за да покаже какво е научила. 

Starbucks планират да предлагат своето Oleato от пролетта и в Калифорния, Обединеното кралство, Близкия изток и Япония. Според експертите на веригата, "неочакваният, кадифен, маслен вкус... подобрява кафето и оставя прекрасно усещане на небцето". Но италинаските ценители на горещата напитка вече прогнозират, че „лъжицата зехтин” ще прелее търпимостта им и вероятно окончателно ще обърнат гръб на Starbucks.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: