
Кафе със зехтин
- Лукс
- Текст:

Една от най-голямите вериги кафенета от големия американски бизнес среща сериозни трудности в опитите си да се вмести в италианския пазар, където на пиенето на кафе се гледа като на национална традиция, отбелязва ВВС.
Огромното множество големи, малки и семейни кафенета в страната, всяко със своя история, имат верен кръг клиенти, докато „пришълците” в бранша привличат основно туристи, но не и в задоволителен мащаб, тъй като оригиналното италианско кафене също е туристическа атракция, където чужденците се надяват „да попият” поне малко от духа на Италия.
Новата гама напитки, която Starbucks пускат днес под името Oleato, е не просто ароматизирана с няколко капки зехтин. Според CNN, рецептата предвижда да подсили всяка чаша Oleato с пълна супена лъжица зехтин (120 калории), а „студената” разновидност е дори с две лъжици, плюс „златиста пяна от сладка сметана и ванилия". Двете „по-постни” версии Oleato са лате с овесено мляко и зехтин, и ледено еспресо, разбито с овесено мляко, вкус на лешник и зехтин.
За момента Starbucks имат около 20 заведения в Италия и всячески се опитват да избегнат съдбата на американската многонационална верига Domino's Pizza, която миналата година се видя принудена да напусне Италия, след седем години напразни усилия да спечели клиенти в родината на пицата.
Италианците посрещнаха оттеглянето на Domino's Pizza като победа и повод за поздравления в социалните платформи. Подобна кампания вече съпътства и кафето със зехтин на Starbucks, продължавайки първоначалните протести от 2018 г., когато веригата стъпи на Ботуша. Италианците посрещнаха с пиперливи шеги твърденията на световната верига, че не идва в Италия, за да ги учи как да правят кафе, а за да покаже какво е научила.
Starbucks планират да предлагат своето Oleato от пролетта и в Калифорния, Обединеното кралство, Близкия изток и Япония. Според експертите на веригата, "неочакваният, кадифен, маслен вкус... подобрява кафето и оставя прекрасно усещане на небцето". Но италинаските ценители на горещата напитка вече прогнозират, че „лъжицата зехтин” ще прелее търпимостта им и вероятно окончателно ще обърнат гръб на Starbucks.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
