 
                                                    
                                                    
                                                        Липсата на опция „Преглед и тест“ при е-магазините може да е индикация за бъдещ проблем
- Маркетинг
- Текст:
 Снимка: wallpaperflare.com
                                
                                                                    Снимка: wallpaperflare.com
                                                            Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата „Ние, потребителите“, където е постъпил сигналът.
„Търговецът не е оставил опция „преглед и тест“ и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба. Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите. Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да ѝ съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел „Рекламации“. След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.“, разказа пред БНР основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията „Преглед и тест“, за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.
„Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили“, разясни още Руменова.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
 
                                        
                                        Индия и САЩ подписаха 10-годишен пакт за сътрудничество в отбраната
 
                                        
                                        Гърция инвестира € 2.5 милиарда за борба със сушата и недостига на вода
 
                                        
                                        Тръмп и Си Дзинпин стопиха ледовете
 
                                        
                                        Нидерландците обуздаха популистката еуфория
 
                                        
                                        Арестуваха още петима за обира в Лувъра
 
                                        
                                        Етническо напрежение в Западните Балкани
 
                                        
                                        Nvidia стана първата компания с пазарна капитализация над $ 5 трилиона
 
                                        
                                        САЩ: Рискована намеса на изкуствения интелект в съдебната практика
 
                                        
                                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                    