Чаената гъба: Тайният еликсир за изгаряне на мазнини?

Чаената гъба: Тайният еликсир за изгаряне на мазнини? Снимка: https://pixabay.com/

Учените са установили, че чаената гъба помага за изгарянето на мазнини

Ново проучване, което разглежда кръглите червеи, установи, че микроорганизмите в чаената гъба могат да колонизират червата и да предотвратят натрупването на мазнини.

Проучване, проведено от Университета на Северна Каролина в Чапъл Хил, установи, че кръглите червеи, които са консумирали микроорганизми с чаена гъба, са „пренастроили“ метаболизма на мазнините си. Те са имали намаляване на запасите от мазнини, което не е причинено от намаляване на способността им да абсорбират хранителни вещества.

Генетичният анализ показва, че ефектът е причинен от увеличаване на количеството протеини за изгаряне на мазнини, произведени в червата. Изследователите казват, че тези ползи са подобни на гладуването при хората.

„Това проучване полага основите за дешифриране на молекулярните механизми, които може да са в основата на предполагаемите ползи за здравето от чаена гъба“, казва студентката по молекулярна биология Рейчъл ДюМез-Корнегей.

Учените бяха изненадани, че тестовите субекти, които консумират пробиотични чаени гъби, имат по-малко натрупване на мазнини. Резултатите предполагат, че чаената гъба може да предизвика „състояние след гладуване“ в тялото, дори когато има достатъчно хранителни вещества.

Изследователите планират да проведат допълнителни клинични изпитвания, за да проучат допълнително механизмите, които стоят в основата на предполагаемите ползи за здравето на чаената гъба.

Въпреки че има малко научни доказателства в подкрепа на здравните твърдения, някои съставки в чаената гъба може да са полезни. Млечнокиселите бактерии, открити в чаената гъба , имат пробиотични свойства. Освен това чаената гъба съдържа голямо количество витамини от група В.

Чаената гъба е позната на хората от почти 2000 години. Използвана е известно време в Китай, а след това достига до Русия и Япония. Тя придоби популярност в Европа в началото на 1900 г. и едва сега набира интерес в Съединените щати, където сега се рекламира от търговците като здравословна енергийна напитка.

Материалите, публикувани на тази страница, са с информационен характер и са предназначени за образователни цели. Посетителите на сайта не трябва да ги използват като медицински съвет. Определянето на диагнозата и изборът на метод на лечение остава изключителна прерогатив на вашия лекуващ лекар! Редакторите не носят отговорност за възможни негативни последици, произтичащи от използването на информацията, публикувана на сайта.