Общественото доверие в медиите в САЩ достигна най-ниската си точка

Общественото доверие в медиите в САЩ достигна най-ниската си точка

Според годишното проучване на Gallup броят на американците, които казват, че се доверяват на медиите до голяма степен или поне частично, е достигнал дъното от 32 процента

Свободните медии са от съществено значение, когато правителствата трябва да носят отговорност и да информират точно обществеността, като по този начин дават възможност на избирателите да участват в политически дебат и да вземат решения. 
Все по-голям брой американци обаче не вярват на средствата за масово осведомяване, според седмичния бюлетин на Европейския алианс на информационните агенции (EANA), предава Fena.

Според годишното проучване на Gallup през септември броят на американците, които казват, че имат голямо или поне частично доверие на медиите, е достигнал дъното от 32 процента, сравнимо само с 2016 г., годината, в която Доналд Тръмп стана президент на САЩ.

Антимедийните настроения бяха високи през тази година, тъй като Тръмп рутинно обвиняваше медиите в пристрастия и лъжи по време на кампанията си, а делът на американците, които казаха, че изобщо нямат доверие в медиите, остана на относително ниските 27 процента.
 

Оттогава този дял расте, достигайки нов връх от 39 процента. Следователно 2023 г. вероятно ще бъде годината с най-ниско доверие в американските медии в историята.

Gallup започва своето редовно годишно проучване за доверието в медиите през 1997 г.

Агенцията беше задавала същия въпрос на американската общественост по-рано през 1972, 1973 и 1974 г., получавайки отговори, много по-благоприятни за самите медии.

По това време около 70 процента от анкетираните американци казваха, че имат доверие на медиите, докато само между четири и осем процента казваха, че изобщо им нямат доверие.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: