
Какви проблеми срещнаха потребителите при покупките за празниците
- Маркетинг
- Текст:

Неработещи кодове за отстъпки при пазаруване през Интернет, фалшиви стоки, непредоставяне на инструкции за употреба на електрически уреди и съмнение за опасност, маркиране на артикули с намалени цени на редовните им цени. Това са част от проблемите, с които са се срещнали последователи на онлайн платформата „Ние, потребителите“ при покупките покрай отминалите коледно-новогодишни празници, разказа пред Bulgaria ON AIR основателят на проекта Габриела Руменова.
Когато потребителите установят, че предоставеният индивидуален код за отстъпка от 10% или 15% не действа и се възмутят с коментар в страницата на търговеца в социалната мрежа, негов представител се извинява и му дава глобален код за отстъпка от 1%. Понякога новата „оферта“ е придружена с обяснението, че първоначално изпратеният индивидуален код не действа за някои категории продукти. Или че код, какъвто потребителят е въвел, нямат. В подобна ситуация следва да бъдат изяснени първоначално обявените официално от търговеца условия за предоставяне и ползване на кодовете за намаление на цената. При неспазването им от негова страна е налице нелоялна търговска практика, която следва да бъде санционирана и забранена от Комисията за защита на потребителите.
„Масово инструкциите за употреба на техниката са на китайски, както се оказа и за закупения от мен вакуум масажор“, разказва потърпевша. Тя се оплаква от липса на указание, че няма стоп копче и при изпробването на уреда едва не изгорила дъщеря си, като уточнява, че цената му не е никак ниска – 70 лв. „Като им се оплаках, веднага намалиха цената наполовина! Много органи и никой не гледа. Поисках тест, но не ми се полагало да го отворя“, споделя още дамата. За безопасността на електрически уреди трябва да следи Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, а за спазване на законовото изискване за предоставяне на инструкции на употреба на български език отговаря Комисията за защита на потребителите.
Друг сигнал е свързан със закупуване през Интернет на парфюм за над 100 лв., който се оказва менте, а търговецът отказва всякаква обратна връзка с клиента си. След съдействието на експертите от „Ние, потребителите“ парите бяха възстановени само за ден. Ако човек закупи фалшиви стоки, следва да сигнализира органите на реда и Патентно ведомство, при съмнение за опасност на козметични продукти – Министреството на здравеопазването, а при нелоялни търговски практики – КЗП.
Постъпили са и оплаквания за недействителни намаления, липса на промоционални артикули, по-високи цени на дадени стоки в онлайн магазина на търговец в сравнение с физическите му обекти и др.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
