Учени откриха начин как драстично да се снижи риска от заразяване с коронавирус

Учени откриха начин как драстично да се снижи риска от заразяване с коронавирус Снимка: https://pixabay.com/

Университетът на Навара: физическата активност намалява риска от заразяване с коронавирус

Физическата активност намалява риска от заразяване с COVID-19, сочи проучване, проведено в клиниката на Университета в Навара (Испания).

Хормоните, произвеждани от мускулите по време на тренировки, намаляват вероятността от инфекция със SARS-CoV-2 и усложнения от COVID-19, както и намаляват възпалението и клетъчната смърт, причинени от инфекцията.

До това заключение е стигнала Амая Родригес Муруета-Гоена, член на лабораторията за метаболитни изследвания на клиниката на Университета в Навара и Центъра за биомедицински изследвания на патофизиологията и храненето. Нейната работа получи награда на последния конгрес на Испанското дружество за изследване на затлъстяването (SEEDO).

Пациентите със затлъстяване имат повече рецептори за SARS-CoV-2 коронавирус в мастните си депа и освен това мастните клетки на тези пациенти са в състояние да произвеждат повече възпалителни молекули, отколкото хората с нормално тегло“, казват от клиниката.