Министър Комитова: Не позволявам да се строи без разрешения за строеж

Министър Комитова: Не позволявам да се строи без разрешения за строеж Снимка: МРРБ

„Оповестихме в медиите факти и обстоятелства, по които от много години се задаваха въпроси и по които никой не смееше да изнесе тази информация“, заяви арх. Комитова

„Оповестихме в медиите факти и обстоятелства, по които от много години се задаваха въпроси и по които никой не смееше да изнесе тази информация“, каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ.

Тя припомни, че във времето, в което е служебен министър, е работено както за прозрачност, така и за законност и борба с корупцията. „По отношение на законността не позволявам да се строи без разрешения за строеж.” Спрени са няколко обекта, за които при проверки е установено, че нямат издадени разрешения за строеж. 

На въпрос дали има спрени проекти, както се твърди за АМ „Хемус“, тя беше категорична, че строежи не са спирани. На АМ „Хемус“ се строят участъци от едно до три, които имат разрешения за строеж. На едната от тези отсечки са спрени два тунела, които имат разрешения, но не са били одобрени преработките за тях. Участъци 4, 5 и 6 са в напреднала фаза на проектиране, но нямат разрешение за строеж, а за отсечките 7, 8 и 9  не се знае откъде ще минат през територията на България.

Спряхме няколко други незаконни процедури, които не са свързани със строителство“, допълни тя и даде пример с обществена поръчка за 8 млн. лв., процедирана при предишното правителство, за наблюдение на дупките по пътищата чрез сателит. Всеки ден се получават сигнали от граждани за дупки, пропадания, няма необходимост от такава обществена поръчка.

Регионалният министър коментира и проблеми с фирми с по-малки поръчки. Боря се с едно  пагубно явление, което откривам в МРРБ. Първата група са така наречените фирми на абонамент, които имат 5-годишни договори с МРРБ. Втора група са фирми, които можем да наречем придворни, те получават конкурентно предимство. 

Трета група фирми се явяват с дублиращи функции, тоест в МРРБ има хора, назначени за някаква дейност, но ние си наемаме външна дублираща фирма за същата дейност“, отбеляза тя. Според нея се изисква още много време, за да се направят всички проверки  и да се отстранят  порочните практики.

По думите й  инженерингът е най-порочната практика, начин за надписване на сметката и е предпоставка за скъпо строителство. „Ако дадено строителство струва един милион, чрез инженеринга може да нарасне и на три милиона.“ Комитова поясни също така, че това е законова процедура и за институциите по-лесно е да се направи една обществена поръчка, в която е включено всичко – проектиране, строителство и надзор. „Вместо да направят за даден обект  три обществени поръчки – за проектиране, за надзор и за строителство, се прави инженеринг за по-лесно и за по-скъпо.“ 

 

 

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: