Китайският собственик на „Томас Кук" вижда слънчеви хоризонти

Китайският собственик на „Томас Кук" вижда слънчеви хоризонти

Fosun, собственикът на „Томас Кук", има амбициозни планове за разширяване на марките, които притежава, след като глобалната икономика се възстанови.

Китайската туристическа фирма, която притежава Club Med, очаква страдащата индустрия да се върне на пазара с всичка сила, след като бъде открита ваксина.

Компанията отбеляза успех, стартирайки Thomas Cook отново в Китай през юли с повече от 170 000 клиенти.

Тази седмица тя стартира марката пак и във Великобритания като онлайн туристическа агенция, но казва, че това е само „първа фаза“.

Миналата година Thomas Cook се разпадна, оставяйки хиляди свои клиенти в чужбина. Откакто е изцяло поета от китайската Fosun Tourism Group, тя е с драстично намален размер.

Fosun вече беше основен акционер в Thomas Cook, преди туроператорът да фалира миналия септември. Една година по-късно и той се върна както във Великобритания, така и в Китай.

„В Китай Thomas Cook е нещо повече от онлайн туристическа агенция. Той е платформа за начин на живот, която предлага набор от продукти и услуги", каза изпълнителният директор и председател на Fosun Tourism Group Джим Киан пред Би Би Си.

Тази платформа за начин на живот включва хотели, билети, развлечения, образование и търговци на дребно, продаващи подаръци и сувенири. Включва дори фирма за доставки, която да помогне на почиващите да транспортират обемисти покупки обратно до дома си.

Стартирахме като онлайн туристическа агенция първо в Обединеното кралство, но искаме да добавяме все повече и повече“, добави Джим Киан.

Времето за рестартиране на Обединеното кралство беше поставено под въпрос предвид настоящия спад на пътуванията заради COVID-19 и все още съществуващите строги ограничения.

„Това беше мек старт, за да тестваме процеса и да се уверим, че нещата работят добре преди пълното възстановяване. Постепенно ще добавим още продукти на тази платформа."

Силно възстановяване
Fosun вече е видял силно възстановяване на туризма в Китай за всички свои брандове за пътуване и отдих, което включва и веригата курорти от висок клас Club Med.

Курортните комплекси Club Med постепенно се отварят в световен мащаб и Fosun иска да разшири бранда си. Започна строеж на 10 нови курорта, които да са готови до края на 2022 г. Има и още в процес на подготовка.

В Китай той също така пусна нова марка, наречена Club Med Joyview, насочена към туристи, пътуващи за кратко време.

„Компаниите, които могат да преживеят този спад на пътуванията, ще бъдат много по-силни, тъй като са показали, че могат да бъдат ефективно управлявани", добави Киан.

Концептуални магазини
Неговият план е да пусне шепа физически магазини на Thomas Cook, започвайки от Шанхай в началото на следващата година. Въпреки че те ще бъдат „многофункционални и нещо повече от туристически агенции“, те няма да са в голям мащаб.

Първият магазин ще включва атракции като ски машини и инструктори по ски, кафенета, предлагащи екзотични напитки и учебни часове за деца.

„Искаме да тестваме много неща в Китай, които в бъдеще могат да бъдат лансирани в световен мащаб. Тези концептуални магазини показват нашия ангажимент да имаме стабилно офлайн присъствие, надграждайки върху физически курорти като веригата Club Med."

Thomas Cook работи в Китай повече от 100 години. Британската марка сключи партньорство с Fosun през 2016 г. и след това стана изцяло китайска собственост, след като миналата година се разпадна.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: