Amazon е обвинен в ценообразуване на основни артикули

Amazon е обвинен в ценообразуване на основни артикули

Потребителска пазарна група обвинява Amazon и нейните трети страни продавачи, че са увеличили цените по време на пандемията от коронавируса, което е против собствените политики на eCommerce гиганта.

Цените на 15 основни продукта, собственост на Amazon, включително маски за лице за еднократна употреба, дезинфектант за ръце, тоалетна хартия и хартиени кърпи, са с надценки от 76% до 1000% в сравнение с цените на Amazon преди месеци или тези на други търговци. Това се съобщава в доклад от 10 септември от неправителствена организация с нестопанска цел на име Public Citizen.

Организацията с нестопанска цел също така откри 10 продукта от трети страни, включително брашно, захар, дезинфектант за ръце и спрей за дезинфекция, с надценки от 225% до 941%.

„Amazon заблуди обществеността, органите на реда и политиците относно повишаването на цените по време на пандемията“, заяви в изявление Алекс Харман, защитник на политиката за конкуренция на Public Citizen и автор на доклада. „Amazon публично обвини третите страни продавачи за повишаването на цените, като същевременно прави същото със собствените си продукти и позволява на тези продавачи да увеличат цените си.“

Харман добави, че неговите открития „демонстрират необходимостта от федерален закон за ценообразуване, както и Amazon да направи големи реформи в своите практики за ценообразуване".

В доклада се отбелязва, че на 13 май самият Amazon призова Конгреса да въведе такъв закон в публикация в блога си.

„Винаги, когато търсенето на стоки от първа необходимост се увеличава, има хора, които се опитват да използват обстоятелствата, като пускат стоки по начин, който далеч надхвърля законите на търсенето и предлагането. Amazon има нулева толерантност към такова увеличение на цените, което се поддържа от дългогодишни политики и системи за борба с него", пише в публикацията в блога.

В него се добавя, че Amazon е спрял близо 4000 акаунта на продавачи само в САЩ поради незаконно увеличение на цените и е „създал специален механизъм за държавните прокурори, за да може бързо и лесно да бъдат ескалирани получените жалби на потребители“.

Amazon използва автоматизирани системи, както и човешки модератори, за да идентифицира незаконно увеличение на цените в платформата. Това пише компанията в публикация от 23 март в отговор на съобщения за по-високите от нормално цени на основни продукти като маски и дезинфектант.

Все пак технологичният гигант очевидно не е успял да улови проблема не само от трети страни, но и от собствените си марки, твърди Public Citizen. Един пример, включен в доклада, е царевичното нишесте, което Amazon продава на цена от $ 8,99 в сравнение с „очакваната цена“ на Public Citizen от $ 0,89 - надценка от 1010%.

„Amazon не е жертва, а е извършител - каза Харман. - Това увеличение на цени е коварна експлоатация на най-уязвимите, особено по време на извънредна ситуация. Няма оправдание Amazon, една от най-големите и успешни корпорации в историята, да се възползва от уязвимите и уплашени потребители."

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: