Доматеният сок ефективно убива салмонелата и други вредни бактерии

Доматеният сок ефективно убива салмонелата и други вредни бактерии Снимка: https://pixabay.com/

Изследване, публикувано наскоро в списание Microbiology Spectrum, установи, че доматеният сок има способността ефективно да убива Salmonella Typhi и други вредни бактерии

Това революционно откритие хвърля светлина върху потенциалните ползи за здравето от доматите и подчертава ролята им за насърчаване на здравето на храносмилането и пикочните пътища.

Изследването, ръководено от д-р Джонгмин Сонг, асистент по микробиология и имунология в университета Корнел, разглежда антибактериалните свойства на доматите и доматения сок, особено срещу чревни патогени като Salmonella Typhi.

В лабораторни експерименти учените потвърдиха, че доматеният сок действително има способността да унищожава Salmonella Typhi. Заинтригуван от това откритие, екипът се задълбочава в генома на доматите, за да идентифицира специфичните антимикробни пептиди, отговорни за този антибактериален ефект.

Антимикробните пептиди са малки протеини, които разрушават мембраната на бактериите, което ги прави неефективни. След като анализират различни пептиди, изследователите идентифицират два мощни антимикробни пептида в доматите, които са ефективни срещу Salmonella Typhi.

За да проучи допълнително ефективността на доматения сок, изследователският екип провежда допълнителни тестове върху различни видове Salmonella Typhi, които обикновено се срещат в райони, където болестта е често срещана.

Те също така използват компютърно моделиране, за да разберат как тези антибактериални пептиди се борят със Salmonella Typhi и други чревни патогени.

Те също така изследвали ефективността на доматения сок срещу други бактерии, които представляват заплаха за здравето на храносмилателния и пикочния тракт.