
White paper на биткойна навърши 15 години
- Крипто
- Текст:

На 31 октомври 2008 г., месец след началото на глобалната финансова криза, човек (или група от хора) под псевдонима Сатоши Накамото публикува **White paper, озаглавена „Биткойн: система за електронно плащане от тип Peer-to-Peer“.
* Има много теории за това кой би могъл да създаде първата криптовалута. Някои от тях изглеждат абсурдни, други изглеждат правдоподобни. Досега обаче никой от тях не е получил неопровержими доказателства.
Документът от девет страници описва как работи системата за плащане peer-to-peer. Самата мрежа на първата криптовалута всъщност започна да работи само три месеца по-късно, когато Сатоши копаеше първия блок от транзакции в блокчейна на първата криптовалута на малък сървър в Хелзинки.
По това време ниската трудност на копаене позволяваше копаене на монети на обикновени компютри, а наградата за изкопания блок, включен в кода, беше 50 BTC. Първата транзакция в биткойн мрежата се случи няколко дни по-късно. На 12 януари 2009 г., в блок 170, 10 BTC бяха изпратени от Сатоши Накамото до разработчика Хал Фини.
Девет месеца по-късно, на 5 октомври, Bitcoin се появи на борсата New Liberty Standard - 1309 монети можеха да бъдат закупени за $1 (сега цената на този брой биткойни е $45 милиона). Оттогава биткойнът претърпя няколко възхода и падения.
Курсът на криптовалутата достигна своя максимум през ноември 2021 г., като се покачи до $69 хил. През 2022 г. глобалните икономически проблеми и няколко големи фалити в индустрията доведоха до значителен спад в курсовете на криптовалута и продължителна крипто зима.
Тази сутрин биткойнът се търгува около $34 200 и има пазарна капитализация от $668 милиарда, според Coinmarketcap.
**Какво е Whitepaper?
Whitepaper е интерактивен материал за презентации, елемент на комуникационния микс на Whitepaper маркетинг-а.
Предназначен за онлайн дистрибуция, той има за цел да обогати съдържанието на Интернет страницата и подпомогне нейната SEO оптимизация за търсачки.В най-общия случай това е дигитален документ, в обем 2-8 страници, служещ за представяне на услуга или продукт, като електронна брошура.
При изработка на Whitepaper е изключително важно да се създаде не само качествено, полезно съдържание, но и приятен визуален вид.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Как се движат пазарите днес

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
