White paper на биткойна навърши 15 години

White paper на биткойна навърши 15 години Снимка: https://pixabay.com/

Изминаха 15 години от публикуването на White paper на биткойна, все още не е известно кой стои зад създаването на първата криптовалута

На 31 октомври 2008 г., месец след началото на глобалната финансова криза, човек (или група от хора) под псевдонима Сатоши Накамото публикува **White paper, озаглавена „Биткойн: система за електронно плащане от тип Peer-to-Peer“.

* Има много теории за това кой би могъл да създаде първата криптовалута. Някои от тях изглеждат абсурдни, други изглеждат правдоподобни. Досега обаче никой от тях не е получил неопровержими доказателства.

 Документът от девет страници описва как работи системата за плащане peer-to-peer. Самата мрежа на първата криптовалута всъщност започна да работи само три месеца по-късно, когато Сатоши копаеше първия блок от транзакции в блокчейна на първата криптовалута на малък сървър в Хелзинки.

По това време ниската трудност на копаене позволяваше копаене на монети на обикновени компютри, а наградата за изкопания блок, включен в кода, беше 50 BTC. Първата транзакция в биткойн мрежата се случи няколко дни по-късно. На 12 януари 2009 г., в блок 170, 10 BTC бяха изпратени от Сатоши Накамото до разработчика Хал Фини.

Девет месеца по-късно, на 5 октомври, Bitcoin се появи на борсата New Liberty Standard - 1309 монети можеха да бъдат закупени за $1 (сега цената на този брой биткойни е $45 милиона). Оттогава биткойнът претърпя няколко възхода и падения.

Курсът на криптовалутата достигна своя максимум през ноември 2021 г., като се покачи до $69 хил. През 2022 г. глобалните икономически проблеми и няколко големи фалити в индустрията доведоха до значителен спад в курсовете на криптовалута и продължителна крипто зима.

Тази сутрин биткойнът се търгува около $34 200 и има пазарна капитализация от $668 милиарда, според Coinmarketcap.

**Какво е Whitepaper?

Whitepaper е интерактивен материал за презентации, елемент на комуникационния микс на Whitepaper маркетинг-а.
Предназначен за онлайн дистрибуция, той има за цел да обогати съдържанието на Интернет страницата и подпомогне нейната SEO оптимизация за търсачки.

В най-общия случай това е дигитален документ, в обем 2-8 страници, служещ за представяне на услуга или продукт, като електронна брошура.

При изработка на Whitepaper е изключително важно да се създаде не само качествено, полезно съдържание, но и приятен визуален вид.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: