Учени изясниха как светлината от мобилни телефони и компютри съкращава живота ни Снимка: https://pixabay.com/

Всеки човек мечтае да спре старостта, но никой не знае как

Държавният университет в Орегон (САЩ) се опита да отговори на този въпрос. Експертите обвиниха светодиодите за настъпването на ранна старост.

По-точно синята светлина от определен спектър, която се излъчва от мобилни телефони и компютри, телевизори и някои енергоспестяващи лампи.

Изследователският доклад е публикуван от научното списание Frontiers in Aging.

Според един от авторите на изследването, Ядвига Гибултович, професор в катедрата по интегративна биология в Университета на Орегон, „прекомерното излагане на синя светлина засяга основната клетъчна функция на човека и води до ранно стареене“.

Американците провеждат експерименти с плодови мушици и откриват нещо много неприятно: радиацията от джаджи и LED лампи има пагубен ефект върху всички клетки на живия организъм.

Защото веществата, необходими за правилното функциониране на клетката, променят химичния си състав под въздействието на синята светлина.

Оттук и първото заключение: ограничаването на излагането на синя светлина може да помогне за избягване на ранното стареене.