Имат ли право телекомите да вдигат цените внезапно и могат ли да се защитят клиентите

Имат ли право телекомите да вдигат цените внезапно и могат ли да се защитят клиентите Снимка: piqsels.com

Отговарят експерти по потребителски права от онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Краткият отговор на основателя на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова е - да. Уточнението - веднъж годишно, със средногодишната инфлация. 

Причината - наличието на неравноправната клауза, която позволява веднъж годишно телекомите да индексират цените на услугите.

За съжаление, в случая потребителите нямат полезен ход. Могат да помогнат само институциите, успоредно:

1. Комисията за защита на потребителите да изиска от дружествата да признаят клаузата за недействителна, или да заведе колективен иск в съда, който да направи това.

2. Комисията за защита на конкуренцията да провери за съгласуване на практиката между трите телекома. 

Справедливото решение е при едностранно повишаване на цената потребителят да може на това основание да развали договора без неустойки и да отиде при друг доставчик, който не прилага тази практика и предлага по-изгодни условия. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: