
Имат ли право телекомите да вдигат цените внезапно и могат ли да се защитят клиентите
- Маркетинг
- Текст:

Краткият отговор на основателя на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова е - да. Уточнението - веднъж годишно, със средногодишната инфлация.
Причината - наличието на неравноправната клауза, която позволява веднъж годишно телекомите да индексират цените на услугите.
За съжаление, в случая потребителите нямат полезен ход. Могат да помогнат само институциите, успоредно:
1. Комисията за защита на потребителите да изиска от дружествата да признаят клаузата за недействителна, или да заведе колективен иск в съда, който да направи това.
2. Комисията за защита на конкуренцията да провери за съгласуване на практиката между трите телекома.
Справедливото решение е при едностранно повишаване на цената потребителят да може на това основание да развали договора без неустойки и да отиде при друг доставчик, който не прилага тази практика и предлага по-изгодни условия.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Eвропейският съвет одобри пълно поетапно спиране на вноса на руски газ

Търговците са задължени да осигурят ефективна комуникация с потребителите

Европейският съюз ще създаде „Космически щит“ за защита на спътниците през 2026 г.

Прокуратурата на Париж разкри подробности за обира на Лувъра

В Германия откриха голямо находище на литий

Тръмп иска да инвестира във Венецуела

Полската гранична охрана отри тунел под граничната бариера с Беларус

Медиен скандал във Великобритания: ВВС разпространява необективна информация
