Нов играч на руския автомобилен пазар?

Нов играч на руския автомобилен пазар? Снимка: digitnews.in

Според различни информационни източници, ирански автомобили ще заменят несъстоялото се производство на новия „Москвич” в бившия московски завод на Renault.

Представители на "Москвич" отказаха да коментират новината, пред вид още нестихналия скандал от „представянето” на новите модели на марката, презентирани, както се оказа, със снимки и елементи на китайските автомобили JAC, чийто производител също преговаря с „Москвич”, съобщи „Ведомости”.

За евентуалното сътрудничество на Русия с Иран в областта на автомобилостроенето стана ясно от интервю за RTVI  на ръководителя на руския център "Иранци зад граница" Мирзай Гази Абас Мослем, който се позова на вече подписано предварително споразумение. Съобщението идва дни, след като руски и ирански източници опровергаха изявление на Белия дом, че ислямската република ще достави стотици дронове на Руската федерация. 

Според hindustannewshub.com, предложението за оползотворяване на свободните руски мощности в автомобилното производството е дошло от Иран. Иранските автомобилни компании все още имат лицензи от големи международни автомобилни концерни, включително Renault, Peugeot и Mercedes, които се изтеглиха от Русия и по думите на Мослем, след като Иран разполага с технологиите, а Руската федерация – със свободни производствени бази, споразумението ще облагодетелства и двете страни. 

След напускането на чуждите автопроизводители, производството на автомобили в Русия се срина с 96,7%, а продажбите на нови автомобили паднаха с почти 80%. Катастрофално е и снабдяването с резервни части. На този фон руските власти се опитват да се заиграят с носталгията по съветската ера и печелят време с нови и нови обещания. След провала с „Москвич”, в средата на юни правителството обяви намерението си да възроди марките „Волга” и „Победа”.

В изявление за неотдавнашния икономически форум в Санкт Петербург, Държавната дума нарече изграждането на икономически връзки с Иран „приоритет“, който изразява „отвореността на руската икономика към чуждестранни компании”. 

Не е ясно доколко иранските автомобили ще компенсират руският автомобилен пазар, тъй като иранската автомобилна промишленост е обект на санкции и се бори с проблеми в доставките на необходимите ѝ суровини и елементи. Не е ясно също дали разделяйки се със западните компании, Русия няма да попадне в други обвързаности с неясни перспективи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: