
Световният пазар на таблети отчита взривен скок в продажбите
- Пазарен анализ
- Текст:

С 43 на сто са нараснали продажбите на таблети през третото тримесечие на 2020 г. За това съобщава изследователската компания Canalys.
Според аналитиците на Canalys през третото тримесечие на годината общият обем на глобалния пазар на персоналните компютри, включително и на таблетите, е достигнал 124,5 милиона устройства. Това е с 23% повече спрямо същия период на миналата година. При това на годишна база доставките на настолни компютри са намалели с 32 на сто.
Лидер на пазара си остава китайската компания Lenovo, реализирала 23,5 милиона компютри и таблети. В списъка на големите влизат също Apple (22 млн.), HP (18,7 млн.) и Dell (12 млн.), както и южнокорейската Samsung (10 млн.).
Стремителен ръст през третото тримесечие отчитат и таблетите с операционната система Chrome OS. Продадени са 44,3 милиона устройства, което е с 43 на сто повече спрямо същия период на миналата година. Преди това продажбите на таблети падаха в продължение на пет години.
„Таблетите възкръснаха от мъртвите тъй като в това сложно време те осигуряват баланс между мобилността и изчислителната мощност в широк ценови диапазон", коментира Виктория Ли от Canalys.
Според нея ръстът на пазара на таблети се дължи на повишеното търсене в сферата на образованието, а също и от комерсиалните компании.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:


Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
