
Модата на кросоувърите не подмина и Renault Kadjar
- Автомобили
- Източник: Файненшъл Таймс
- Автор:

Модата на кросоувърите не подмина и Renault, като преди 3 години французите показаха един от основните си играчи в сегмента – Kadjar. Сега на пазара е обновената му версия, която идва с леко променен дизайн, нови системи за безопасност и най-вече с модерни бензинови и дизелови двигатели.
Целта е ясна – залагайки на такъв автомобил, клиентът не иска единствено да бъде модерен. Той иска сравнително добра проходимост, удобства, лукс и приемлив разход на гориво. Разбира се, външният вид също е от голямо значение и французите са напълно наясно с това и са постарали да „пипнат” екстериора там, където има нужда.
Промените в дизайна са засегнали предната и задната част Kadjar, като те включват по-голяма решетка на радиатора с елементи от хром, както и нови брони. Добавени са LED-дневни светлини, като и фарове за мъгла със светодиоди. В задната част също вече се забелязават елементи от хром, които също правят нещата по-свежи и по-приятни за окото. Към всичко това прибавяме два модела нов джанти – 17- и 19-цолови, както и антена тип „Перка на акула”, която е достъпна в по-високите нива на оборудване.
Промените в салона са доста по-забележими. Върху централната консола е поставен сензорен дисплей на мултимедийна система R-LINK 2. Той е с диагонал 7 инча, като предлага по-голяма яркост и по-добра чувствителност. Ново е и управлението на климатичната система, а нейните въздуховоди вече са покрити с хром, който на места идва в повече.
Голямата новост при Renault Kadjar е при двигателите. Кросоувърът вече се предлата с 1,3-литров бензинов турбодвигател с 4 цилиндъра, разработен съвместно с Daimler. При версията TCe 140 той развива 140 к.с., като се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а при TCe 160 вече имаме 160 к.с.и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (EDC).
Именно новият мотор е едно от основните оръжия, на които залагат французите. А и не само те. Разработеният съвместно с Daimler двигател се предлага още на обновения Nissan Qashqai, както и на новата Dacia Duster. С него алиансът ще трябва да компенсира намаляващия (най-вече в Западна Европа) интерес към дизеловите автомобили. Проблем обаче може да се окаже именно това – трите кросоувъри са в една категория, която и без това вече е претъпкана.
Самият агрегат се справя доста добре, като разликата от 20 к.с. при двете версии не е толкова осезаема. Разходът на гориво е напълно приличен за такъв тип автомобил – около 7 л/100 км, като беше постигнат на коминация от магистрала и извънградски пътища с доста завои. Направихме и малък преход през планински район, с който обновеният Kadjar се справи без каквито и да е сътресения.
Ако сте фен на дизела, кросоувърът на Renault има две предложения за вас. В случая моторите са получили система за селективна каталитична редукция, която според експертите е най-добрият начин за пречистване азотен оксид. Тази технология намалява нивата на вредни емисии, без да променя динамиката. В случая версията Blue dCi 115 агрегатът с обем 1,5 литра разполага с 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, а при Blue dCi 150 моторът обем 1,8 литра вече развива 150 к.с. и 340 Нм въртящ момент.
И тук обаче явно са се намесили маркетолозите, защото и от Renault предлага доста любопитни комбинации на двигатели, скоростни кутии и задвижване. Бензиновите версии са само с предно предаване, като за по-мощната има и автоматична скоростна кутия. При дизела се предлагат само само механични скорости, като само по-мощният може да се оборудва със система 4х4 (4WD).
Имахме възможност да проверим и нейните възможности, при това в доста екстремни условия – специално подготвен полигон. В Renault са се възползвали от опита на партньора си Nissan в разработката на подобни технологии и резултатът е ясно забележим. Kadjar се справя със силно разкалян и силен терен, като водачът има възможност да избира между три режима на работа, които сам променя с помощта на контролер на централната консола.
В стандартния режим въртят само предните колела, а при Auto електронната система автоматично разпределя въртящия момент между предната и задната ос в зависимост от сцеплението. В случая максимум до 50% от тягата могат да се прехвърлят на задните колела.
За тежък терен най-подходящ е режим Lock, който заключва централния диференциал, а 50 % от тягата постоянно се пренасочва към задната ос. Този режим работи при скорост до 40 км/ч За проходимостта в подобни условия помага и пътният просвет от 200 мм, което съвсем не е лош показател за кросоувър, който мнозина определят и като „градски автомобил”.
Впрочем и версии с предно предаване не са съвсем безпомощни при по-тежки условия на пътя. Те са оборудвани със система Extended Grip, която подобрява сцеплението при движение на кални или пясъчни терени. В случая отново шофьорът има на разположение три режима на работа на задвижващите агрегати.
Цените на модела са типичните за автомобилите от този клас. Базовата версия с бензинов 1,4-литров мотор и механична скоростна кутия стартира от 38 490 лв., но за варианта със 160 к.с. и автоматик потенциалният купувач ще трябва да извади над 57 000 лв.
1332 куб. см работен обем (турбобензин)
160 к.с. максимална мощност
270 Нм максимален въртящ момент
210 км/ч максимална скорост
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите

Атака с камион остави единадесет жертви и много ранени във Ванкувър, Канада (обновена)
КЕШ клуб
300
3 000
30 000