
Повишават информираността за компенсациите на пътуващите за закъснели полети
- Транспортни
- Текст:

Във връзка със зачестилите случаи на закъснели полети заместник-министърът на икономиката и индустрията Ивайло Шотев разпореди осигуряването на по-активна информираност относно правата на пътуващите граждани.
Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център (ЕПЦ) България, които ще ви съдействат без такси.
Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.
"Освен за закъснели или отложени полети, потребителите могат да потърсят Европейския потребителски център и за други проблеми, свързани с въздушния превоз – например загубен куфар или проблеми с резервацията. Заедно с техните колеги от държавата, където е регистриран търговецът, те ще се постараят да съдействат и да защитят правата на потребителите", каза още зам.-министър Шотев.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Рекордно количество изгорели газове са попаднали в атмосферата тази година

Петролът за първи път се превърна в основна експортна стока на САЩ

Джаджите на бъдещето: Какви устройства ще използваме след 30 години

Покупките на полупроводниково оборудване в Китай са нараснали с 42%

Финландия ще започне производството на артилерийски снаряди за Украйна

През 2022 г. българската икономика леко „изсветлява“ спрямо година по-рано

Bloomberg: Орбан помоли ЕС да отложи обсъждането на преговорите с Украйна

Великобритания се завръща в ключови научни програми на Европейския съюз
