
Повишават информираността за компенсациите на пътуващите за закъснели полети
- Транспортни
- Текст:

Във връзка със зачестилите случаи на закъснели полети заместник-министърът на икономиката и индустрията Ивайло Шотев разпореди осигуряването на по-активна информираност относно правата на пътуващите граждани.
Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център (ЕПЦ) България, които ще ви съдействат без такси.
Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.
"Освен за закъснели или отложени полети, потребителите могат да потърсят Европейския потребителски център и за други проблеми, свързани с въздушния превоз – например загубен куфар или проблеми с резервацията. Заедно с техните колеги от държавата, където е регистриран търговецът, те ще се постараят да съдействат и да защитят правата на потребителите", каза още зам.-министър Шотев.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Цените на петрола скочиха

Британският премиер направи изявление относно изпращането на войски в Украйна

Създадоха първия в историята музикален албум на основата на записи от сеизмични вълни

Израел продължава ударите срещу Иран

Категоризираните апартаменти, стаи и къщи за гости са вписани в туристическия регистър

Второ военно огнище в Близкия изток (обзор)

Air India направи изявление относно броя на загиналите при самолетната катастрофа

Акциите на Boeing поевтиняха с 8% след самолетната катастрофа в Индия
