През 2022 г. в Google са търсени оправдания за неявяване на работа 2,2 млн. пъти

През 2022 г. в Google са търсени оправдания за неявяване на работа 2,2 млн. пъти Снимка: pxhere.com

Исканията на компаниите служители да се върнат в офисите след пандемията доведоха до скок в запитванията в търсачката на Google за правдоподобни извинения за неходене на работа

През 2022 г. американските потребители са търсили в Google "правдоподобни" и "най-добрите" извинения за неявяване на работа в офиса 2,2 милиона пъти, става ясно от проучване на рекрутинговата компания Frank Recruitment Group (поръчано от американската онлайн медийна компания Business Insider).

Това е ръст от 1884% в сравнение с 2020 г., когато са регистрирани 112,4 хиляди такива търсения. В сравнение с 2018 г. показателят е нараснал с 630%. Тогава "уважителни причини за неявяване на работа" са търсени 305,5 хиляди пъти.

Най-популярното запитване през 2022 г. е фразата "да се престоря на болен" (Calling in sick), на второ място "оправдание, извинение за неявяване на работа" (excuse to miss work).

Сред десетте най-популярни заявки за търсене се използва термина "извинения за неявяване на работа" (excuses to/for missing work), но по-често присъстват думите "най-доброто", "реалистично" и "правдоподобно" (best, realistic и believable).

Президентът на Frank Recruitment Group за териториите на двете Америки Роуан О ' Грейди обяснява, че пандемията е повлияла на работните модели и на трудовите навиците на служителите: "Работниците свикнаха да прекарват повече време със семействата си и да не пътуват всеки ден до офиса. Ръководителите трябва да имат това предвид, когато молят служителите да се върнат в офисите".

Проучване на Envoy установява, че 96% от ръководителите забелязват и оценяват офисната работа на служителите много повече от работата, изпълнявана у дома. В същото време 42% от служителите са сигурни, че шефовете оценяват дори дистанционно изпълняваните функции.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: