Twitter ще предлага абонаменти на своите потребители

Twitter ще предлага абонаменти на своите потребители Снимка: pixabay

В момент, когато базираният на реклами бизнес модел на интернет платформите изглежда все по-оспорван, Twitter планира да въведе абонаменти и платени услуги като средство за диверсификация на приходите си.

Целта на промяната е да се позволи на авторите да бъдат подкрепени директно от техните последователи и да ги мотивира да продължават да създават интересно съдържание, е заявил говорител на компанията пред AFP в четвъртък.

Новата функция се нарича „Super Follows“ и дава възможност на последователите да се абонират за акаунт, който следват, срещу няколко долара месечно. По този начин те ще получават ексклузивно съдържание, отстъпки, бюлетини и достъп до затворени групи.

Twitter, който се посещава ежедневно средно от около 192 милиона потребители, се стреми да убеди пазара в способността си да привлича все по-голям интерес и да диверсифицира приходите си.

"Ние сме критикувани поради три причини: бавни сме, не сме иновативни и не печелим доверието на потребителите", коментира по този повод Джак Дорси, основателят на платформата. И изтъква, че за да отговори на критиките, неговият екип през последните години полага големи усилия да подобри платформата и си поставя за цел до 2023 година да достигне 315 милиона „монетизирани“ потребители.

В рамките на същия срок Дорси и екипът му планират да реализират и продажби от най-малко 7,5 милиарда долара годишно или над два пъти повече от тези през миналата година.

Това е първият път, когато Twitter споделя информация за дългосрочните си финансови цели и оптимизмът на компанията предизвика покачване на акциите й на Уолстрийт, отбелязва La Presse.