
Японският дизайнер Кензо загуби битката с коронавируса
- Мода
- Автор:

Кензо е първият дизайнер от Страната на изгряващото слънце, който печели известност на парижката модна сцена.
Световноизвестният японски дизайнер Кензо Такада почина на 4 октомври в Париж вследствие на усложнения от COVID-19, съобщиха световните агенции.
Кензо беше на 81 години. Роден е през 1939 г. в Химеджи, близо до Осака, Япония, в семейство със седем деца. Той пристига във Франция през 1965 г. и донася със себе си традиционната японска естетика. Автор е на повече от 8000 дизайнерски концепции, които му създават име на новатор, но и проправят пътя на японските дизайнери в голямата мода.
Той е сред първите студенти на токийския моден колеж „Бунка" и в края на 50-те се насочва към пищното, експериментално използване на обеми, принтове и цветове, което руши конвенциите на мъжкото и дамското облекло за времето си. Вдъхновен от френския моден дизайнер Ив Сен Лоран, той пристига в Париж почти без пари, без познати и едва говорещ френски, с намерението да остане съвсем за малко.
Кензо Такада става първият японски дизайнер, който печели известност на парижката модна сцена. Първата му колекция е изработена от евтини платове, купени от пазара в Монмартър, и е представена в скромен парижки бутик. През 70-те години Такада успява да създаде световноизвестната модна марка, носеща името му. Цветните графични и флорални щампи стават негова запазена марка. Дизайнерът стартира мъжка модна линия през 1983 г., а по-късно през 80-те години и по-небрежните спортни линии Kenzo Jeans и Kenzo Jungle. Той е известен не само с дрехите си, но и с висококачествените си парфюми и продукти за кожа.
„Мисля, че внесох свобода в модата, в начина на носене на дрехите, в движението и цветовете. Жената „Кензо" е свободна, красива и динамична", каза дизайнерът неотдавна пред АФП.
През 1993 г. Такада продава бранда на конгломерата LVHM, под чиято шапка са и имена като Louis Vuitton, Givenchy и други. През 1999 г. Кензо обявява, че се оттегля окончателно от поста си на директор в Kenzo и ще преследва „други творчески цели". Въпреки това дизайнерът остава силно ангажиран с модните линии на марката.
През 2016 г. той става рицар на Почетния легион, а през 2019 г. се връща обратно в модния дизайн, за да създаде костюмите за продукцията „Мадам Бътерфлай" в Токийската опера. В началото на тази година Кензо пусна нова марка за интериорен дизайн, наречена K3.
Новината за смъртта на легендарния дизайнер предизвика вълна от постове на японски потребители в Twitter. Голяма част от тях споделят, че първите луксозни стоки, които са успели да си купят, са били именно с етикет Kenzo.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите

Атака с камион остави единадесет жертви и много ранени във Ванкувър, Канада (обновена)
КЕШ клуб
300
3 000
30 000