Авиационното гориво поевтинява дотолкова, че се използва за корабоплаване
- България
- Източник: Bloomberg.com
- Автор:
Снимка: Zbynek Burival/Unsplash.com
Горивото, което задвижва самолетите, обикновено е един от най-скъпите нефтени продукти.
Първичният керосин, който се обработва допълнително за самолетно гориво, сега се използва като добавка към горива за кораби с ниско съдържание на сяра. Наблюдава се също и по-високо от нормалното потребление на различни видове дизел за нуждите на корабоплаването.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Избягали военни коне вилняха днес из Лондон
Русия е увеличила доставките на газ по газопроводи за ЕС
Франция и Белгия рискуват да понижат кредитния си рейтинг
5G покритие на цялата автомагистрала „Струма“ се изгражда по европейски проект
Западните санкции срещу Русия – не за всички и не за всичко
Оранжев прах от Сахара покри Атина
Специално изискване очаква гостите на инагурацията на Владимир Путин
Британският парламент одобри препращането на нелегалните мигранти в Руанда
Четвърти арестуван в Германия по обвинения в шпионаж в полза на Китай
КЕШ клуб
300
3 000
30 000