Поколението Z: Как изглежда лаптопът на бъдещето

Поколението Z: Как изглежда лаптопът на бъдещето Снимка: Pixabay

При разработването на нови продукти бизнесът се стреми да изпревари търсенето и да определи характерните черти на поколението бъдещи потребители.

За компаниите, които създават високотехнологични продукти, това е особено предизвикателство: все пак в ИТ сектора промените се случват по-бързо, отколкото където и да било другаде.

 

Поколението Z, родено след 1996 г., е първото, което не наблюдава развитието на технологиите, а го предопределя. Интернет е неговият основен източник на информация и място за развлечение. Почти една трета от представителите на това поколение изпитват дискомфорт, когато са офлайн повече от 4 часа. И днес, изследвайки навиците на тази генерация, производителите на лаптопи се надпреварват да създават продукти, които да се вписват съвсем естествено в ежедневието й.

По отношение на дизайна за Z поколението по-важна е практичността отколкото яркия външен вид. Това е свързано с типичния за тях мобилен начин на живот. За мнозинството от тях най-важното е да разполагат със свобода, затова много често избират да работят извън офиса, на свободна практика и докато пътуват.

 

Лаптопът, който те биха взели със себе си, трябва да е компактен, за да се побира във всяка раница, и същевременно да е много издръжлив и с мощна батерия. Преди около 15 години ежедневните лаптопи за миленеалите тежаха 2,5-3 кг и работеха автономно до 6 часа, но днес те изглеждат архаични. Същият лаптоп в момента вече тежи само около килограм и е с дебелина 14 мм. Батерията му работи почти цял ден без презареждане и възстановява 60% от заряда си за по-малко от час.

 

Друга важна характеристика на поколението Z, която социолозите отбелязват, е бързината в обработката на информацията. Те филтрират изключително бързо потока входяща информация, за да отсеят от него точно това, което им е нужно.

 

Поколението Z е свикнало да работи едновременно в 3-5 прозореца. Например, докато гледат онлайн лекция, те паралелно с това могат да редактират видео за TikTok и да си пишат с приятели в месинджър. Затова основното изискване за лаптопите е скоростта на операциите и производителността, за да бъдат зареждани незабавно операционната система и приложенията.

 

Покупателната способност на поколението Z днес се оценява на около 150 милиарда долара. В същото време това поколение  е по-прагматично настроено в сравнение с миленеалите и е склонно да спестява заради ангажираността си със социални и екологични каузи. Негови представители дори се отказват да работят за големи технологични компании заради вредата, която последните нанасят на планетата. Затова поколението Z не сменя техниката си всяка година, преследвайки все нови и нови модели, така както правеха миленеалите. Навиците за пазаруване на поколението Z са съвсем различни: по-вероятно е те да си купят добър лаптоп, който да издържи дълго време, да изберат употребявана кола и да пазаруват дрехи втора употреба. Те не робуват на марките и за тях лаптопът е просто универсален работен инструмент, а не повод за демонстриране на финансово състояние и възможности. Следователно неразумно скъпите устройства, изисквани от предишното поколение на миленеалите, днес вече се заменят с такива с ненатрапчив дизайн, здравина и устойчивост, и не на последно място с достъпна цена, съответстваща на качеството.

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: