
Поколението Z: Как изглежда лаптопът на бъдещето
- Роботика, автоматизация, компютри
- Източник: kp.vedomosti.ru
- Автор:

За компаниите, които създават високотехнологични продукти, това е особено предизвикателство: все пак в ИТ сектора промените се случват по-бързо, отколкото където и да било другаде.
Поколението Z, родено след 1996 г., е първото, което не наблюдава развитието на технологиите, а го предопределя. Интернет е неговият основен източник на информация и място за развлечение. Почти една трета от представителите на това поколение изпитват дискомфорт, когато са офлайн повече от 4 часа. И днес, изследвайки навиците на тази генерация, производителите на лаптопи се надпреварват да създават продукти, които да се вписват съвсем естествено в ежедневието й.
По отношение на дизайна за Z поколението по-важна е практичността отколкото яркия външен вид. Това е свързано с типичния за тях мобилен начин на живот. За мнозинството от тях най-важното е да разполагат със свобода, затова много често избират да работят извън офиса, на свободна практика и докато пътуват.
Лаптопът, който те биха взели със себе си, трябва да е компактен, за да се побира във всяка раница, и същевременно да е много издръжлив и с мощна батерия. Преди около 15 години ежедневните лаптопи за миленеалите тежаха 2,5-3 кг и работеха автономно до 6 часа, но днес те изглеждат архаични. Същият лаптоп в момента вече тежи само около килограм и е с дебелина 14 мм. Батерията му работи почти цял ден без презареждане и възстановява 60% от заряда си за по-малко от час.
Друга важна характеристика на поколението Z, която социолозите отбелязват, е бързината в обработката на информацията. Те филтрират изключително бързо потока входяща информация, за да отсеят от него точно това, което им е нужно.
Поколението Z е свикнало да работи едновременно в 3-5 прозореца. Например, докато гледат онлайн лекция, те паралелно с това могат да редактират видео за TikTok и да си пишат с приятели в месинджър. Затова основното изискване за лаптопите е скоростта на операциите и производителността, за да бъдат зареждани незабавно операционната система и приложенията.
Покупателната способност на поколението Z днес се оценява на около 150 милиарда долара. В същото време това поколение е по-прагматично настроено в сравнение с миленеалите и е склонно да спестява заради ангажираността си със социални и екологични каузи. Негови представители дори се отказват да работят за големи технологични компании заради вредата, която последните нанасят на планетата. Затова поколението Z не сменя техниката си всяка година, преследвайки все нови и нови модели, така както правеха миленеалите. Навиците за пазаруване на поколението Z са съвсем различни: по-вероятно е те да си купят добър лаптоп, който да издържи дълго време, да изберат употребявана кола и да пазаруват дрехи втора употреба. Те не робуват на марките и за тях лаптопът е просто универсален работен инструмент, а не повод за демонстриране на финансово състояние и възможности. Следователно неразумно скъпите устройства, изисквани от предишното поколение на миленеалите, днес вече се заменят с такива с ненатрапчив дизайн, здравина и устойчивост, и не на последно място с достъпна цена, съответстваща на качеството.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
