
Имат ли право телекомите да ни засипват с рекламни съобщения и как да ги спрем?
- България
- Текст:

Ако получавате от мобилния си оператор телефонни обаждания, SMS-и и имейли за изтичащ договор, промоционални абонаментни планове или други преференции, то най-вероятно сте дали съгласието си за това при сключването на договора, разясняват експерти от некомерсиалния проект "Ние, потребителите".
Дали защото тогава не сте обърнали внимание или просто вече наистина ви е омръзнало от всички тези позвънявания и съобщения, но сега стигате до решението, че искате всичко това да спре!
Можете да оттеглите съгласието си по всяко време, като телекомът е длъжен да гарантира това да стане безвъзмездно и по лесен за вас начин. За целта е необходимо да уведомите дружеството за желанието си, като се позовете на чл. 261, ал. 2, т. 2 от Закона за електронните съобщения.
Ако след изразеното от вас впоследствие или още при сключването на договора несъгласие с бъдещо получаване на съобщения за маркетингови цели операторът продължава да ви атакува с позвънявания и SMS-и, можете да подадете жалба към Комисията за регулиране на съобщенията за нарушение на чл. 261, ал. 4. от ЗЕС.
Има съдебна практика за налагане на санкции от Комисията за регулиране на съобщенията при нарушаването на тези законови разпоредби, като глобите варират от 5000 до 10 000 лв.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
