Tesla трябва да плати глоба от 12 милиона евро в Германия

Tesla трябва да плати глоба от 12 милиона евро в Германия Снимка: https://pixabay.com/

Германската агенция за околна среда налага глоба от 12 милиона евро на Tesla за нарушаване на законите за връщане на акумулатори на електрически автомобили.

В доклада за Американската комисия по ценни книжа и борси за последното трето тримесечие, освен печалби и увеличение на продажбите, Tesla отчита и глоба, наложена от Федералната агенция по околна среда на Германия. Глобата на Tesla е 12 милиона евро. Причината е, че Tesla не са спазили закона за задължителното обратно вземане на батериите, както пише Welt.

Закон за батериите: Производителите трябва да вземат батериите обратно

Според германския Закон за батериите, производителите на електрически автомобили трябва да вземат обратно батериите, които продават - или поне да посочат партньор, при когото могат да бъдат изхвърляни. Федералната агенция по околна среда очевидно е на мнение, че Tesla го нарушават. От своя страна Tesla подават възражение срещу решението, се казва в съобщението на SEC. Според производителя на електронни автомобили, бизнесът му няма да се повлияе негативно от това.

Според Tesla наказанието е за "административни задължения”. Компанията продължава да взема обратно батериите от своите превозни средства. През уикенда Tesla не коментираха изнесеното във вестника. От своя страна Федералната агенция по околна среда не желае да коментира продължаващо производство.

Писмото на Tesla до SEC не разкрива защо агенцията за опазване на околната среда налага глобата. Законът за батериите обаче не обхваща само връщането на батерии, които са достигнали края на живота си и трябва да бъдат рециклирани. По-скоро става дума и за случаи, в които акумулаторът на електрическата кола започва да гори, например след инцидент. За гасенето на литиево-йонните батерии са необходими големи количества вода. 

Проблеми с изхвърлянето при катастрофа 

През ноември 2019 г. катастрофа на автомобил Tesla в Тирол, Австрия, предизвиква сензация. Шофьорът на Tesla трябваше да изчака повече от шест седмици, за да може изгорялата му катастрофирала кола да бъзе изхвърлена правилно. Нито производителят на електрически автомобили Tesla, нито други специализирани компании не са могли да разрешат проблема през този период. По-късно обаче се оказа, че самата батерия вероятно не е изгоряла. Съответно, модулът на батерията се е повредил от топлината, но не се е самозапалил.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: