
Заплахите и възможностите за купувачите в дигитална среда
- Маркетинг
- Текст:

Доверието на потребителите в електронната търговия е функция от поведението на коректните онлайн търговци и действията на нелоялната конкуренция, както и от тяхната собствена потребителска култура. Това коментира по Bloomberg TV Bulgaria основателят на онлайн платформата “Ние, потребителите” Габриела Руменова.
„Информираността дава възможност на потребителите да правят избори, от които самите те да бъдат удовлетворени. Това означава познания за техните потребителски права, време за проучване на търговеца, продукта и условията за продажба. От друга страна е прозрачността на търговците при оферирането и коректността им не само при сключването на сделката, но и във всеки следващ момент – при доставка, връщане, рекламация и пр. Третият фактор е нелоялната конкуренция и фалшивите оферти, които рушат доверието в електронната търговия.“, посочи експертът.
В студиото на “Бизнес старт” Габриела Руменова коментира резултатите от скорошно проучване върху нагласите на българските онлайн потребители и изрази мнение, че е полезно те да бъдат анализирани от специалистите по потребителска защита и от електронните магазини.
Така например, обстоятелството, че доверието на потребителите в търговеца не е в пряка връзка с това дали пазаруват от т. нар. маркетплейси или директно от електронния магазин на бранда може да послужи на предприемачите при оптимизирането на маркетинговите им стратегии. Друг важен фактор при избора на каналите за продажби са нагласите на потребителите, за които проучването сочи, че 77% от участвалите все още настояват да видят стоката на живо преди да я закупят, а 35% държат да сключат сделката във физически магазин.
Според нея склонността на голяма част от онлайн ориентираните потребители да търсят най-изгодни цени дава основание на електронните търговци да поставят този критерий в основата на конкуренцията помежду им, което може да създаде рискове от влошаване на качеството на стоките. Същевременно, лоялните програми и отстъпките могат да притъпят вниманието на купувачите към оферти от други търговци, чиито условия е възможно да са по-изгодни и без подобни преференции, каза още тя и подчерта, че всички тези рискове се преодоляват с информираност, а това е задача и на експертите по потребителски права.
„Истинските сделки се предлагат от истински електронни магазини. Не в социалните мрежи. Ако потребителят си хареса нещо там, да потърси електронния магазин, където да види повече за търговеца, стоките, начина на извършване на плащането, върху който също все повече трябва да поставяме акцент и в бъдеще“, завърши тя.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Израел продължава ударите срещу Иран

Категоризираните апартаменти, стаи и къщи за гости са вписани в туристическия регистър

Второ военно огнище в Близкия изток (обзор)

Air India направи изявление относно броя на загиналите при самолетната катастрофа

Акциите на Boeing поевтиняха с 8% след самолетната катастрофа в Индия

FAO предупреди за недостиг на захар в размер на 2,2 милиона тона

Пътнически самолет се разби на летището в Ахмедабад, Индия (обновява се)

Борсовите цени на газа в Европа се повишиха в четвъртък с 1,5%
