
Най-сетне мода за пищни дами
- Шивашка индустрия и текстил
- Текст:

Но види се, идва краят на модната ера за идеални фигури, а затлъстяването е световен проблем, така че... (Както и гладът, между другото, но това е тема за друг разговор.)
А дамите с размери с няколко хикса искат да се обличат добре и да носят дрехи, които им дават самочувствие! И предвид все по-големия им брой, по проблема мислят дори експерти финансисти като Ричард Кестенбаум, финансов консултант в големия бизнес, с куп дипломи по счетоводство и финанси и автор във Forbes.
Той смята, че бизнесът с големите размери дрехи се отърсва от миналото и това е добре, тъй като според статистиката над 2/3 от американските жени носят големи размери - и далеч не само американските. И бихте си помислили, че модата ще ги засипва със страхотни решения, чак да се чудят какво да изберат. Да, някакво подобрение в последните години има, макар че все още изборът е малък и в много случаи – не много добър. И причините са две - култура и персонализирано моделиране, при което дрехата да седи „като излята”, независимо на каква фигура.
Десетилетия наред модата за „големите жени” изхожда от позицията да скрие или замаскира фигурите им и вместо да изглеждат добре, да изглеждат така, все едно ги няма. Порочен кръг, в който модните дизайнери по неясни причини смятат, че дамите с дрехи размер няколко хикса не искат телата им да се виждат.
Сега културата се промени. Крилатата фраза „Бъди себе си!” отвори други хоризонти, закле се в многообразието и донесе по-голям избор за облеклото на големите жени. По-голям, но все още не и по-добър.
Ето защо: дрехите се проектират в един размер, който дизайнерите механично увеличават или намаляват, но пропорциите на основния дизайн се спазват. Това в най-добрия случай води големите дами до унизителна покупка на дреха с великанска дължина например, която още необлечена, трябва да се прекроява, тъй като търсеният № 54 е механично пропорционално увеличение на идеалния № 44. Така модните дизайнери правят големи дрехи.
Проблемът е, че природата не моделира така „по калъп” и не търси пропорциите според аритметичната прогресия. Има компании за облекло, които са го разбрали. Фирмата SHEFIT например, не разширява никога моделите си с повече от три размера. Когато се стигне до мерките на четвърти, те се снемат специално и се прави нов дизайн, подходящ за тези пропорции. И пазарните резултати показват, че стратегията работи. Защото е гъвкава и се основава на отворена съвременна култура.
Подобна култура, отнесена към производителите, освен персонализираното моделиране, включва обаче и още един принцип: уважение. Всички компании, които успешно развиват бизнеса си с големи дрехи, говорят за уважението към клиентите като за движеща сила в техния бизнес. Те не описват бизнеса си като размери или модни тенденции, те говорят за мисията си да задоволят с добри продукти и правилно отношение нуждите на голям сегмент клиенти. И изглежда, че този начин на мислене е основата на добрата им бизнес стратегия.

Днес потребителите изискват много ценности от производителите и искат марките, които харесват, да носят характеристики като устойчивост, етично поведение, справедливо заплащане и пр. Но няма да чуете големите компании в модния бизнес да говорят за уважение – сега манията е „зелено”, „био”, „етично”, „устойчиво”... Всичко това би се осъществило по-лесно, ако модният бизнес изхождаше от уважението към клиента, а не от желалнието да го накара да купи на всяка цена дреха, често пъти с недостоверни твърдения по етикетите.
Историята на бизнеса с големи размери дрехи показва, че иновацията, от която модният бранш се нуждае, е уважението. То ще направи света на големите размери по-добър и по-качествен, клиентите – по-доволни и склонни да отговорят на засвидетелстваното уважение с взаимност. Впрочем тази иновация май липсва в много, и то сериозни производства, като се започне например от несъобразения с женската физика дизайн на седалките в автомобилите или унисекс дизайна на бронираните жилетки за жени-полицаи – друга голяма тема. Така че, ако модният бизнес прозре съвременната култура на себеуважение и многообразие, ако прибави в концепцията си и други ценности, освен идеалната фигура, модният сектор на големите размери може пръв да даде добър урок и за много други промишлени сектори. Ако...
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
