
Алтернативните платформи за разплащане набират скорост в България
- Технологии
- Текст:

Вследствие на кризата с COVID-19 през последната година 67% от българския бизнес споделя, че е променил до някаква степен начина на предлагане на продукти и услуги, а 54% от компаниите продължават да търсят алтернативни решения за дистанционно получаване на поръчки и разплащания. Това показва проучване, поръчано от Settle Group – най-голямата съвместна мрежа за мобилни разплащания в Европа. Допитването е проведено сред близо 12 000 представители на малкия и средния бизнес в Европа, сред които над 500 български компании.
„Безспорно малките и средните фирми са тези, които претърпяха най-много загуби от коронакризата. И за да спасят бизнеса си, в момента стават двигателите на новата вълна от иновативни технологии. Те търсят и въвеждат в бизнеса си решения, които да им помогнат да се развиват въпреки кризата. Последните ни проучвания показват безспорно, че има ясна нужда и търсене на по-удобен инструмент, който да помага на малкия и средния бизнес не само да се справи с настоящата ситуация, но и да подпомага развитието му и в бъдеще. Това е и нашата цел в Settle – да помогнем на бизнеса не само да извършват плащанията си по лесен и безопасен начин, но и да имат нови възможности за увеличаване на приходите и на потребителската база“, сподели Даниел Р. Дьодерлайн, главен изпълнителен директор и основател на Settle Group.
Основната причина, посочена от 46% от българските участници в проучването, за да въведат решение за получаване на поръчки и плащания чрез приложение за мобилни разплащания, е да могат по този начин да увеличат приходите си. Най-важното за 30% от отговорилите български представители са ниските такси за приемане на плащане, а за 27% е да могат чрез приложението да достигнат до нови потребители.
„Основният фактор, който подпомага развитието на безконтактните технологии, в това число и мобилните разплащания, е нивото на свързаност. България е сред държавите с високо ниво на свързаност и прогнозите показват, че през 2022 г. броят на активните интернет потребители на месец ще достигне 4,19 милиона или 62,64% от населението, а броят на активните потребители със смартфони - 4,13 милиона. Всичко това показва, че по-голямата част от потребителската база на малкия и средния бизнес вече е оборудвана с всичко необходимо, за да плаща, използвайки своя телефон“, допълва Дьодерлайн.
Проучването сочи още, че 37% от българските участници очакват кризата да отмине и да се върнат към „нормалния“ си бизнес отпреди това в период от 1 до 2 години, 19% са доста по-оптимистични и очакват това да се случи до 3 месеца, а 21% отговарят, че това вече никога няма да се случи и трябва да се научим да оперираме в новото „нормално“.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
