
Какви онлайн измами дебнат в приложенията за комуникация
- IT
- Текст:

Сценариите, свързани с „измами за печалби и награди“, „работа за бързи пари“, т. нар. фишинг атаки с фалшиви профили на институции и романтични връзки, са най-често използвани от зложелатели при опити за онлайн измами чрез приложения за комуникация. Съществуват обаче механизми за противодействие.
Това разказа в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“ Даниела Иванова – директор „Маркетинг“ за Европа в RakutenViber, и сподели стъпките, които в комбинация с наличните защитни функционалности в приложението ще предпазят потребителите от онлайн измами.
Категорията „измами за печалби и награди“ е сред най-разпространените. Инициират се лични съобщения уж за предоставяне на възможност да се спечелят пари или ваучер, като в замяна се искат лични данни. Например, банкова или лична карта, ЕГН и други, за да се достъпи информация с цел изнудване или кражба на средства, посочва Даниела Иванова.
Друг тип категория в рамките на измамата е свързана с „лесна работа и бързи пари“. Реализира се в лични съобщения или в групи. Напоследък измамниците стават доста креативни и намират съмишленици, които да потвърдят пред крайния потребител, че например са получили плащане, предупреждава Иванова.
Има и две категории измами, свързани с имперсонализация. В едната попадат т. нар. фишинг атаки - фалшив профил се представя за банка, телеком и друг тип институция или представител на такава и отново иска да достъпи някакъв тип лична информация, а за потребителя е трудно да се ориентира. Верифицираните бизнеси във Viber са маркирани със синьо тикче, така че потребителите трябва да се оглеждат за него.
„Близки до тази имперсонализация са измамите, свързани с романтични връзки. Човек симулира интерес към друг човек, партньор или връзка и насърчава отсрещната страна да преведе пари на дадена сметка, например за медикаменти. Новата функционалност ViberDating, вече налична и за България, цели да намали този тип измами. “Профилите, които минават през системата, се верифицират и това са истински хора, които създават истински връзки, тъй като всеки потребител на ViberDating е идентифициран с реален мобилен номер", разказва Даниела Иванова.
При СПАМ или съмнение за измама потребителите могат да подадат сигнал до екипа за поддръжка на приложението чрез онлайн форма или директно да натиснат бутона „Докладвай“ в групови чатове и общности, а за максимална защита - да блокират контакта. Viber има алгоритми и системи, които идентифицират нетипични активности в платформата и блокират СПАМ номера.
Превантивно, чрез настройките за сигурност, потребителите могат да активират и функционалност, за автоматична СПАМ проверка, която сканира подозрителни линкове в съобщенията и ги блокира при съмнение за зловредни намерения. Освен това, те могат и да ограничат добавянето си в групи и общности само в рамките на своите контакти.
Разпознаване на обаждането е друга мярка на Viber за превенция на измами, достъпна към момента само за Android. При позвъняване системите автоматично идентифицират инициатора на обаждането и се знае кои номера са потенциално СПАМ, кои е много възможно да са и кои не са, каза още Даниела Иванова.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Обемът на търговията на дребно в еврозоната през април се е увеличил с 0,1%

Да се явите на изпит по английски вече е престъпление… в Русия

Демократите в САЩ ще похарчат $20 млн., за да комуникират с мъжете в YouTube

Учени свързаха шума от уличното движение с натрупването на мазнини в организма

Чехия получи в дар „Камбаната на свободата”, изработена от претопени руски оръжия

Дронове доставят храна по поръчка в Ирландия

Тръмп търси къде да депортира половин милион мигранти

Граждани на 12 държави вече няма да влизат в САЩ
