
Електронният магазин забавя пратката? Можем да развалим договора и да не платим?
- Маркетинг
- Текст:

Електронните магазини нямат право да принуждават потребителите да получат покупките си спешно от офисите на куриерските служби. Неспазването на сроковете за доставка може да се разглежда като нелоялна търговска практика, която дава право на потребителя да развали договора и да откаже пратката. Това коментира Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите" в „Денят започва“ по БНТ.
„В общите си условия търговецът е длъжен да посочи начина на извършване на поръчките, доставката и плащането. Всичко това трябва да е ясно за потребителя от самото начало. Не може в допълнителни съобщения впоследствие, след като сделката вече е сключена, потребителят да се притиска за по-къси срокове“, категорична е тя.
Във връзка с това Руменова цитира разпоредба в Закона за защита на потребителите, която касае случаите, в които се сключва договор и стоката не се предава веднага на клиента. „Тогава тя трябва да бъде предоставена в срок до 30 дни. И ако това не се случи, има възможност за договаряне на допълнителен срок. Чак тогава може да се предприемат някакви други действия, в случая – да се развали договорът“, каза още тя. И добави, че няма как при това положение търговецът пък да настоява потребителят да получи и заплати изпратения колет по-бързо от предварително договореното, както и че до крайни мерки, като завеждане на дело следва да се стига, когато са се изчерпали възможностите спорът да бъде уреден доброволно.
Когато електронният търговец не спази посочения от самия него срок за доставка, може да е налице нелоялна търговска практика, посочи Руменова. И обясни: „Потребителят намира безкрайно много оферти в интернет пространството, сравнява по цена, но и по срокове за доставка. Понякога тази стока му е необходима за подарък и трябва да пристигне на точно определен ден, след това тя вече не му е нужна и той може да „накаже“ търговеца, като поиска разваляне на договора“.
Габриела Руменова коментира и поредното поскъпване на пластмасовите кутии за еднократна употреба за храна от витрините на супермаркетите: „Целта на наредбата за намаляване на вредната за околната среда пластмаса не може да се постигне с въвеждане на такива такси и за пусканите биоразградими или картонени кутии, а трябва да се въведат достъпни за потребителите алтернативи – депозитни системи или кутии за многократна употреба от вкъщи.“
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
