
Тактики за успешен бизнес по време на пандемия
- Мениджмънт
- Източник: thinkwithgoogle.com
- Автор:

Руски маркетингови специалисти споделят идеи за това как брандовете могат да се адаптират към сегашната сложна ситуация, приемайки актуални и креативни решения, като същевременно запазят лоялните си клиенти.
- Линор Горалик, маркетингов консултант

Добра посока за размисъл е да се опитате да разберете какви чувства изпитва аудиторията и да я подкрепите в това. По-добре е да не се насочвате към тези от първото ниво („страхуваме се да се разболеем", „трудно ни е да бъдем в изолация"), а от второто („не е толкова лесно да прекарам много време дори с най-близките", „изведнъж останах сам със собствените си мисли"). Възможно е да се изгради комуникация, апелираща към тези трудни емоции, и аз вярвам, че тя ще предизвика силен отклик.
И накрая, сега е много добре да не залагате на ярките креативи, макар и те да са гениални, като например, известния призив на PornHub със слогана It's Ok To Touch Yourself. По-добре е да задействате интегралния маркетинг - кампании, в центъра на които е някакво социално полезно действие, дори толкова просто, като това да направите платен онлайн продукт временно безплатен. Но и тук вече трябва да бъдете внимателни - потокът от такива акции се превърна във водопад. Около такива действия се изгражда силна комуникационна история, включваща в себе си ярки креативи.
- Анатолий Ясинский, куратор на факултета по „Бранд контент" в Академията за комуникации Wordshop

В моменти на криза трябва да се занимаваме със саморазвитие и самоусъвършенстване. Това се отнася както за знанията, така и за навиците и уменията. За човек всяка криза е криза на смисъла на живота, крах на мирогледа с обезценяване на ценностите и с проблеми в приоритизиране на целите на първо място. И на второ - разрушаване на обичайните поведенчески сценарии. С това трябва да се работи във всички области на комуникацията.
Отначало трябва да се работи с контента в цялото му разнообразие - от развлекателния до обучаващия и информационния. Например може да се създадат онлайн курсове, напомнящи за ценностите и мисиите на брандовете. Курсовете могат да поддържат познатия модел на света, да помагат да се изработят умения за корекция на този модел с минимални загуби, могат да бъдат и практически, за да ангажират не само мозъка, но и ръцете.
- Михаил Устинов, директор по креатива в hobbycreative.com

Честността е най-важна от всичко. В екстремни ситуации хората проявяват истинската си същност. Брандовете също. Най-важното е да не се опитваш да правиш нещо, което противоречи на същността ти, да не се бъркаш във всички чалънджи, да говориш честно и открито. Необходимо е да се показва как точно компаниите работят по време на кризисна ситуация - именно това е, което сега предизвиква въпроси сред потребителите. Да вземем една и съща доставка на храна: как се приготвя тя, какви мерки за безопасност се спазват, какво са променили компаниите в процеса на готвене? Трябва да говорим за това на клиентите, а не просто да ги призоваваме да си седят вкъщи.
В рекламата винаги е важна естествената, органична роля на бранда. Най-важното е да не се занимаваш с несвойствени за теб неща, да не правиш агресивна и досаждаща на клиентите реклама, а да правиш това, което е естествено и привично за теб. В това отношение наистина ми харесва това, което сега прави Лиъм Галахър. Той преработи всички хитове на Oasis под формата на актуални послания и всеки ден ги пее из къщи, миейки ръцете си. Например вместо Champagne Supernova - SOAPagne Supernova, вместо Wonderwall - WonderWASH и така нататък. Много забавно и разбираемо поднесено.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Как се движат пазарите днес

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
