
Как да трансформираме продуктовото предлагане
- Маркетинг
- Източник: https://www.thinkwithgoogle.com/
- Автор:

Повече от 75% от американските потребители са изпробвали нови начини за пазаруване по време на пандемията COVID-19 и възнамеряват да се придържат към тях в дългосрочен план, според проучване на McKinsey. Здравната криза ускори продължаващото движение към методите за онлайн пазаруване, но кое ще се промени и кое ще се върне? Как да разберем какво следва? Маркетолозите навсякъде задават тези въпроси и честният отговор е просто: „Не знаем.“
Докато успешните търговци разбират какво е важно за техните клиенти, опитите за предсказване на бъдещето са рисковано начинание. На фона на всички сътресения през 2020 г. широко разпространено е мнението, че компаниите трябва да преосмислят не само как предлагат на пазара своите продукти, но и как ги разработват, разпространяват и проектират.
Вместо да се опитват да предскажат следващата тенденция, най-добрите търговци преосмислят как могат да бъдат готови за всичко, което предстои. Те измислят как да преобразят отговорно своите организации цифрово. Те използват данните и потребителските сигнали, за да дестилират действащите идеи по безопасен начин по отношение на поверителността, внедрявайки автоматизирани инструменти, които могат да реагират в реално време на динамичното поведение на потребителите, и изграждат култура на ловкост и устойчивост в лицето на промяната.
Тези промени не трябва да бъдат радикални, а само крайно отзивчиви. Например една компания за финансови услуги откри възможността за препозициониране, вместо да революционизира предлагането. Чрез комбиниране на анализ на собствената си дейност с клиенти с обобщени данни за търсене, свързани с кредитни карти, компанията успя да установи нарастващата предпазливост и вълнения от страна на клиентите по време на пандемията.
Екипът на марката осъзнава, че хората са по-малко заинтересовани от достъпа до повече кредити и вместо това търсят начини за консолидиране на съществуващия дълг. Компанията смени съобщенията си, за да подчертае предимствата на предлаганото от нея и да покаже конкурентните си цени, което доведе до по-високи резултати при удовлетвореността на клиентите и скок в броя на новите регистрации на кредитни карти.
Германската компания за електронна търговия Otto използва подобен подход, за да отговори на промените в потребителските изисквания по време на пандемията. „Преместихме фокуса си по време на COVID-19 към продукти, които облекчават и подобряват ежедневието на нашите клиенти, докато работят, тренират или релаксират у дома“, казва Мелани Шлегел, ръководител на платеното търсене в Otto.
Чрез автоматизиране на управлението на своите оферти за търсене във всичките предложения Otto успява да даде приоритет на разнообразни категории като красота и направи си сам.
Несигурността в доверието на потребителите допълнително усложнява бизнеса, който взема решения за покупка далеч по-рано. В началото на кризата предизвикателството за туристическия оператор Sandals беше да разбере какво търсене ще има за летните почивки. Sandals комбинира данните от търсенето и данните за хотелските реклами на Google със собствен анализ. Те успяват да идентифицират тенденциите сред ранните резервации и използват поредица от автоматизирани експерименти, за да намерят правилните точки в преживяването на потребителя, за да стимулират резервациите с висока стойност.
Когато се използват стратегически и отговорно, сигналите, достъпни за търговците, могат да помогнат за запълването на пропуските в традиционната пазарна информация или дори в собствената верига за доставки на организацията. В началото на COVID-19 пандемичните ограничения върху производствения капацитет се влошават заради недостъпните или ненадеждни сигнали за търсене, които обикновено идват от данните за пратките и потреблението.
За да се информира не само за маркетинга, но и за целия бизнес, компанията си партнира с Google, за да създаде табло за управление, което да помогне да се разшири потребителското търсене за най-добрите продукти, включително и термини като „Зареждане на килера“. Идеите бяха толкова свежи и уместни, че компанията ги използва, за да управлява решения за производство и дистрибуция на шест отделни марки с милиарди пристигащи и мащабиране на подхода.
Маркетолозите, които се фокусират върху разкриването на мощни идеи и визии за това, което има значение за потребителите в момента, трябва да изградят добра организация, за да бъдат готови за всичко, което предстои. Чрез дигитална трансформация най-добрите търговци ще стимулират растеж не само в собствените си отдели, но и в техните цели организации, включително партньорите им в операциите, финансите и продуктите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
