
Френските заместители на месо няма да се маркират като продукти на месопроизводството
- Храни
- Текст:

Според AFP и Reuters, Франция ще стане първата страна в ЕС, която приема мярката, договорена през 2020 г. Ограничението ще влезе в сила през октомври. „Няма да може да се използва специфична за сектора терминология, традиционно свързана с месото и рибата, за обозначаване на продукти, които не принадлежат към животинския свят и които по същество не са сравними“, се казва в официалния указ.
Регламентът се прилага само за продукти, произведени във Франция. Затова най-голямото фермерско лоби в страната FNSEA заяви, че мярката не е стигнала достатъчно далеч, тъй като е оставила отворена вратата за вносните продукти. Френските фермери смятат, че Европейският съюз трябва да приеме подобно законодателство, но предложението беше отхвърлено още през 2020 г.
Някои термини като "масло", "мляко" и "сирене" вече са защитени на европейско ниво и не могат да се прилагат за продукти на растителна основа. Думи като "бургер" обаче могат да се използват, когато популярната закуска е приготвена с алтернатива на месото.
През последните години все повече хора приемат, че храненето на растителна основа е здравословен избор и израз на хуманно отношение към животните. Популярна е и идеята, че намалената консумация на месо ще ограничи животновъдството, което е един от най-големите замърсители на атмосферата с парникови газове.
Всички тези фактори засилиха потребителския интерес към заместителите на месо, което доведе до годишен ръст от 19% в сектора, привличайки сериозни инвеститори, включително гиганти в хранителната промишленост като Cargill, Danone и Nestle, както и много рискови играчи на капиталовия пазар.
Това накара животновъди и месопроизводители да настояват за приетите ограничения в терминологията. Сега мнозина се питат дали следващата стъпка не трябва да бъде забрана да се имитират и други характеристики на месните храни – форма, цвят, аромат, текстура.
Смята се, че тази съзнателно търсена прилика води до нелоялна конкуренция и дори заблуждава потребителите, възползвайки се от вкуса им към храни, утвърдили се от векове, за да насочи клиентите към алтернативни продукти.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
