
Ферибот, задвижван с водород, ще обслужва Шотландия
- Транспорт и комуникации
- Текст:

Според Международната енергийна агенция водородът е универсален енергоносител с широк спектър на приложение и може да се използва и в промишлеността, и в транспорта. Eвропейският проект HySeas III е част от рамковата програма Horizon 2020. Целта му е да покаже, че водородните горивни клетки могат да се интегрират в „морска хибридна електрическа задвижваща система“.
Миналата седмица проектът направи крачка напред, след като беше обявено, че вече има възложен договор за разработване на концептуалния дизайн на ферибот, задвижван с водород, съобщава cnbc.com
Една от заинтересованите страни е Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL), собственост на шотландското правителство и притежател на фериботите, пристанищата и инфраструктурата за фериботни услуги, обслужващи западното крайбрежие на Шотландия. Компанията е част от консорциума, който работи по проекта заедно с University of St Andrews, местното управление на Оркнейските острови и компанията Kongsberg Maritime.
Страните ще си сътрудничат в създаването на концепцията за ферибот на водород, която според CMAL ще изхожда от задачата да се разработи „двупосочен морски пътнически и автомобилен ферибот, с капацитет за 120 пътници и 16 коли или два камиона“. Проектът е такъв ферибот да обслужва линията между шотландското пристанище Къркуол и остров Шапинсей в архипелага Оркни, разположен северно от континенталната част на Шотландия.
CMAL се надяват, че с възлагането на договора, създаването на водороден ферибот е близо, което представлява „значителна стъпка напред в създаването на нова, иновативна концепция за фериботи и бележи важна промяна към морски транспорт без въглеродни емисии“.
През март тази година Linde, мултинационална компания, специализирана в инженерни и индустриални газове, заяви, че е избрана от норвежката компаняи Norled да осигури течен водород и съответната инфраструктура за ферибот, задвижван с водород, който ще може да превозва както пътници, така и автомобили.
Фериботите не са единственият вид транспорт, който иска да въведе водородни горивни клетки. Водородни автобуси се използват в Лондон и Абърдийн, а през последните години се тестват и самолети, задвижвани с водород. Големи производители на автомобили като Toyota и Hondа също навлизат на пазара на водородните возила. По автомобили, задвижвани с водород, работят и по-малки фирми като Riversimple.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
