
Защо брандовете създават "небрежен" креатив
- Пазарен анализ
- Автор:
Небрежна прическа, разръфани дънки, измачкан пуловер - леката небрежност влезе в модата преди няколко години и завладя не само модната индустрия, но и рекламния пазар. Ефектът на аматьорската снимка,"небрежната" айдентика (корпоративен стил) - брандовете като че ли си позволиха да се отпуснат малко, да "свалят летвата" и да се доближат до аудиторията.
Не по детски промени с детски почерк
През януари 2020 г. модната къща Gucci показа в социалните мрежи обновения си логотип, изписан с детски почерк.

Креативното решение е свързано с пускането на новата мъжка колекция Rave Like You Are Five - "Бъди като 5 годишен". Във видео клипа на компанията е показано как деца празнуват своя пети рожден ден: те духат свещичките на тортата и се забавляват с приятели..
Ефектът на любителска фотография
През есента на 2019 г. френският моден бранд Rouje публикува видеоклип в Instagram, заснет сякаш не с професионална, а с любителска видеокамера преди 20 години. Моделите се държат естествено, усмихват се и от време на време гледат към обектива.
Фототапети, кадри, взети сякаш от домашния архив, лекота - това е показано чрез обектива на Хармъни Корин, отново за Gucci. Ефектът на любителска фотография и привидната на пръв поглед липса на постановка създават усещане за близост на случващото се.
Мнението на експертите
Защо брандовете се нуждаят от такъв креатив, на какви инсайти е основан той и в какви случаи брандовете се нуждаят от "небрежни" решения, разказват създателите на три рекламни агенции в Русия.
Вячеслав Гаврилов – Директор по креатива в LBLMediaGroup:

Това е стремежът на Gucci да се открои и да покаже, че всичко при тях се получава добре. Освен това, в нашия век на цифровизация и регламентиране на всичко и всички, човек иска нещо ирационално, което противоречи на общите тенденции и което не се поддава на стандартизация. Ако говорим за мъжката колекция на Gucci не трябва да забравяме: всеки мъж в душата си остава едно малко момче. Защо да не използваме този инсайт?
Такъв подход, обаче, не е подходящ за всички. Брандовете, които са на етапа на стартиране и брандове, които нямат достатъчно рекламна история, не си струва да го използват. Подобно решение е еднократна акция и възприемането на бранда и неговите основни ценности трябва преди това да бъдат ясно закрепени в съзнанието на потребителя. Толкова "закотвени", че еднократното "оттегляне в детството" да не може да размие тези ценности или да разклати доверието в тяхната жизнеспособност.
Павел Петухов – Creative Group head в Geometry :

Трендът към небрежност във визуалната комуникация може да говори за търсене за нова образна система. Ентропията на текущата система с нейните повторения, смесване на стилове и еклектика рано или късно ще приключи и ще трябва да преминем към алтернативна координатна система.
Подобно на авангардизма с неговите прости форми, контрастни цветове и проста имплементация, небрежността може да бъде първият знак за културно прераждане, чието огледало е и си остава рекламата. Нарочната и съзнателна инфантилност на графиката е търсене на нова опора, нови базови елементи, нов "черен квадрат" или нова хелветика. Дали това са наченки на нов стил в съвременното изкуство или поредното приемане на аберациите на аналоговата среда за дигиталното пространство - времето ще покаже.
Даниил Кучумов – Независим консултиращ арт-директор:

След като се наиграхме с дигиталното и минималистично изпълнение, което дълго време доминираше на пазара, започваме да скучаем по неидеалността, търсим необичайни елементи, за които би се хванало окото. Оттук и ясния тренд на смяна на гротеските с антики (и дори ръкописно писане), смяна на "идеалния" вектор - с растер, с неговите грешки и артефакти, смяна на професионалните камери - с любителски. Всичко това са опити да се прехвърлят недостатъците на реалния свят към света на рекламата.
Идеалното вече не предизвиква интерес и доверие, сега ние се стремим да видим във визуалния език, който предлагаме, недостатъци, които сякаш потвърждават, че пред нас стои работата на жив човек, а не на машина. Често най-добрият дизайн е дизайнът на ситуацията, в която страничните фактори по естествен начин създават крайния резултат, което и му придава стойност.
Заключение
Следвайте тенденцията на "небрежните" креативи, ако:
- Вашият бранд има достатъчно богата рекламна история и стабилна репутация на пазара;
- Уверени сте, че в бъдеще възприемането на бранда няма да се промени;
- Иска ви се нестандартен креатив, който в същото време ще попадне в инсайтите на аудиторията;
- Не се страхувате да експериментирате и сте готови да търсите нови визуални решения;
- В рекламните кампании сте готови да се отдалечите от "перфектната" представа за света.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
