
Авиационното гориво поевтинява дотолкова, че се използва за корабоплаване
- България
- Източник: Bloomberg.com
- Автор:

Горивото, което задвижва самолетите, обикновено е един от най-скъпите нефтени продукти.
Първичният керосин, който се обработва допълнително за самолетно гориво, сега се използва като добавка към горива за кораби с ниско съдържание на сяра. Наблюдава се също и по-високо от нормалното потребление на различни видове дизел за нуждите на корабоплаването.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове

Милиони хора в Европа живеят с недиагностициран хепатит

Заведенията и по морето трябва да имат менюта с цени и грамажи на храните и напитките

Астронавт приготви „космически пържен ориз с кимчи“ на орбита

Шефът на OpenAI: разговорите с ChatGPT не са защитени от закона за конфиденциалността

Международната космическа станция ще продължи работа до 2030 г.

Bloomberg изчисли колко ще струва на световната икономика търговската война
КЕШ клуб
300
3 000
30 000