
Авиационното гориво поевтинява дотолкова, че се използва за корабоплаване
- България
- Източник: Bloomberg.com
- Автор:

Горивото, което задвижва самолетите, обикновено е един от най-скъпите нефтени продукти.
Първичният керосин, който се обработва допълнително за самолетно гориво, сега се използва като добавка към горива за кораби с ниско съдържание на сяра. Наблюдава се също и по-високо от нормалното потребление на различни видове дизел за нуждите на корабоплаването.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Япония е рекордьор по столетници

Анонимна класация ще отличи „най-тъпото” използване на изкуствен интелект

Русия и Беларус подновиха военните учения „Запад“

Светът реагира на руското нахлуване с дронове над Полша

Албания първа в света назначи изкуствен интелект за министър

В какви продукти да инвестираме спестени левове в брой преди еврото?

Лукашенко овободи нова група политически затворници

Полша и Латвия затвориха въздушното пространство по източните си граници

Мъртво вълнение в клуба на милиардерите
КЕШ клуб
300
3 000
30 000