
Авиационното гориво поевтинява дотолкова, че се използва за корабоплаване
- България
- Източник: Bloomberg.com
- Автор:

Горивото, което задвижва самолетите, обикновено е един от най-скъпите нефтени продукти.
Първичният керосин, който се обработва допълнително за самолетно гориво, сега се използва като добавка към горива за кораби с ниско съдържание на сяра. Наблюдава се също и по-високо от нормалното потребление на различни видове дизел за нуждите на корабоплаването.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Това явление би било немислимо допреди година, преди пандемията от COVI-19 да засегне изключително тежко въздушния транспорт и авиационните компании, обясняват от Bloomberg.
Според прогнозите на Международната въздушно-транспортна асоциация пътническите полети няма да възстановят нивата си поне до 2024 г., което означава, че явлението може да се затвърди като тенденция за по-дълъг период от време.
„Само когато икономиката е в пълен колапс, можем да видим как по-скъпи горивни компоненти се използват за производство на леки корабни горива", заявява Юджийн Линдел, старши анализатор към JBC Energy.
Нефтени продукти за авиационно гориво са били използвани като смесители за корабно гориво в Сингапур през март и април. В азиатската страна авиационното гориво падна от 70 долата на барел през януари до 20 долара в началото на май, преди да възстанови цената си до 41 долара.
Сега отново се наблюдава връщане на потреблението на авиационно гориво в корабоплаването поради нов спад в цените. Към момента в Азиатския нефтен хъб цените на горива с ниско съдържание на сяра са с 54% по-ниски, сравнено с края на миналата година.
Въпреки че авиационното гориво може да бъде икономически изгодно за корабоплаването, наличието на твърде големи нива керосин може да създаде опасности. Керосинът има много по-ниска температура на горене и е по-силно запалим, което би могло да доведе до технически повреди.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите

Атака с камион остави единадесет жертви и много ранени във Ванкувър, Канада (обновена)
КЕШ клуб
300
3 000
30 000