
Русия остана без швейцарски часовници и луксозни бижута
- Пазарен анализ
- Текст:

През последните десетилетия Москва се нареди сред най-скъпите градове в света, предлагайки всякакви луксозни стоки. От навлизането на Swatch Group през 2006 г. и Richemont през 2007, миналата година руският пазар на швейцарски часовници се нареди на 17-а позиция в света, сочи годишният доклад на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Същевременно, платформата за потребителски данни Statista отреди на Rolex 25% от руския пазар на луксозни часовници и бижута, пише swissinfo.ch.
Анализаторите на Morgan Stanley изчисляват, че руските продажби на Richemont, Swatch и други швейцарски производители на часовници представляват само 2% - 3% от общия им оборот, но въпреки това през последните години луксозните швейцарски марки се превърнаха в значим фактор за културния и спортен живот в страната.
Но всичко това приключи на 24 февруари. Swatch Group (Swatch, Omega, Longines, Tissot, Breguet), Richemont (Cartier, Van Cleef & Arpels, Vacheron Constantin, Montblanc, Panerai) и Rolex спряха продажбите си в Русия, бутиците им затвориха един след друг, а търговците рязко вдигнаха цените на наличните луксозни марки. В резултат износът на швейцарски часовници за Русия намаля с 95,6%, а руският им пазар практически изчезна.
Изчезна съответно и подкрепата за културни проекти, спортни събития и социални дейности – инициативи, чрез които най-вече се рекламира класическият швейцарски бизнес. Audemars Piguet вече няма да поддържа Болшой театър, а Rolex вече няма да бъде официален хронометрист на Grand Prix на Formula 1, която традиционно се провеждаше в Сочи през септември.
След 14 последователни години изчезват и великолепните класически автомобилни ралита, организирани от марката Chopard. Няма да има спонсорства за музейни изложби, няма да има пищни партита с изискана културна програма, в Русия няма да идват висши представители на световноизвестните швейцарски марки и съответно, руски известни личности няма да бъдат техни лица.
С края на рекламната дейност на швейцарските часовници и луксозни аксесоари, ще изчезнат и редица по-малки културни и благотворителни проекти. Ще изчезне и руската „часовникарска” журналистика, която е на високо ниво, а руски журналисти често бяха канени да журират международни конкурси в бранша.
Голяма печеливша част от бизнеса на руските рекламни и PR агенции също ще изчезне, отнасяйки със себе си и високите стандарти на рекламния пазар, който обслужва швейцарската луксозна индустрия. По всичко изглежда, че пазарът на лукса в Русия ще върви по часовници, които отмерват времето назад.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
