
Сезонните намаления започват с нови и стари трикове
- Маркетинг
- Текст:

Ако в съботния ден планирате да обиколите магазините, за да потърсите нещо изгодно от започващите сезонни намаления, вижте преди това за какви нередности предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Най-новата „концепция“ за заблуда на потребителите при съобщенията за намаление е създаване на объркване по отношение размера на отстъпката. Експерти забелязаха витринна реклама на бутик за дрехи, на която е изписано 50% + 20%, което автоматично оставя впечатлението, че стоките се продават с отбив от цената от 70%. На практика обаче намалението е по-малко.
Например, ако редовната цена на даден артикул е 100 лв., при отстъпка от 70% той ще струва 30 лв. При намаление 50% + 20% потребителят ще трябва да заплати за него 40 лв. Защо е така? Защото продавачът вади първо 50% от старата цена 100 лв., след това от получените 50 лв. приспада 20% и така се получава 40 лв. Тъй като става дума за магазин за скъпи стоки, клиентът си мисли, че с големия процент намаление пазарува много изгодно и може да направи повече покупки, с което да загуби десетки левове.
Внушението за висока отстъпка се засилва допълнително с използването на психологическия трик за добавянето: 50%+20% работи доста по-добре дори и от 70%. И тук веднага се досещаме за онзи пример: Два магазина за сладкиши. Децата харесват повече този, в който продавачът поставя в пликчето по-малко количество и добавя до 100 гр., в сравнение с другия, в който първо насипват повече и изваждат до достигането на 100 гр.
Друго често срещано нарушение и през този сезон е, че обекти с частично намаление на цените не са посочили групите стоки, за които то се отнася. Съгласно Закона за защита на потребителите, всяко съобщение за намаление трябва да посочва стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно.
В един от случаите на входа на търговския обект е изписано само следното: „Частично намаление -20% -30% -50% -60%“. На друга витрина пък е поставена табела с надпис: „Частично намаление до -50%“, а посоченият период е коригиран на ръка, най-вероятно за да бъде изкуствено удължен.
Правилата са, че едно намаление е допустимо да продължи не повече от един месец. Когато обаче е обявено като „частично“, търговецът може непрекъснато да променя участващите в него стоки и така до безкрай във времето с това съобщение да привлича потенциални клиенти, които да влязат в обекта заради рекламираната кампания за отстъпки, особено когато (в нарушение на разпоредбите) не е посочено за кои групи стоки се отнася.
Познато и от предходните години нарушение е липата на период на намалението, в резултат на което потребителят не знае кога е започнало и докога ще продължи, т.е. дали изобщо е реално.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
