
Илон Мъск пуска собствена марка бира
- ЕС
- Текст:

Мъск използва събитието, за да презентира своята първа фабрика Tesla в Европа – Gigafactory Berlin, в която се очаква да работят 10 000 души. Огромното предприятие трябва да влезе в експлотация до края на годината и ще произвежда батерии за електромобили. Освен това в Gigafactory Berlin ще сглобяват култовия Model Y и... ще продават своя марка бира - Gigabier, с бутилка, вдъхновена именно от кибер-колата на Tesla, Model Y.

Известен с космическите си кораби и електромобили – повече от сериозни индустрии, Мъск обича и да се шегува. Така направи и на първи април 2018, когато пусна слуха, че компанията му Tesla е фалирала и публикува своя снимка със сълзи по лицето, почти припаднал сред бутилки „Теслакила”. Оказа се, че в шегата има и частица истина – Tesla не фалира, но миналата година наистина пусна своя марка текила, ‘Teslaquila’, която се разпродаде за часове.
Мъск произведе текилата съвместно с компания производител на алкохол и не я продава дълго, но в случая опаковката се оказа по-важна от съдържанието и футуристичните бутилки, снабдени с поставка, продължават да се продават като декантери. Впрочем, Мексико спря продажбата на алкохолната напитка под името „теслакила”, и настоя продуктът да се продава, спазвайки оригиналното име, така че, Мъск продължи да продава Tesla tequila.

Сега, говорейки за проекта Gigafactory Berlin, Мъск обяви: „Ще пием бира”. Главният изпълнителен директор на Tesla не съобщи повече подробности за фирмената напитка, но обсъди идеята да построи гара в близост до новия си завод, за да улесни достъпа до работното място. За да създаде приветлива работна среда, Мъск възнамерява да покрие стените на първото си европейско предприятие с улично изкуство.
Идеята за европейския завод Tesla се появи през 2015 г. и много европейски държави се конкурираха да привлекат огромния източник на работни места. Спечели Германия, предоставяйки терен на 35 км. от центъра на Берлин по железопътната линия Берлин - Вроцлав и през 2020 г. строителството започна. Мнозина се шегуват, че ако беше спечелила Франция, Мъск вероятно щеше да пусне собствена марка вино.
Инициативата впрочем не е нова. Volkswagen продаваше подлютените си с къри наденички в ресторантите на своите фабрики, в супермаркети и по футболни стадиони от 1973 г. до август тази година, когато замени успешния продукт от месо с вегетарианска версия, предизвиквайки буря от негативни реакции. Впрочем, VW-wurst е регистриран като храна за работниците на автомобилопроизводителя от 1939 г. с продажби до 7 милиона наденички годишно, което прави лютите вурстчета най-популярния продукт на компанията, надминал далеч продажбите на автомобили.
Сега Мъск подхваща този модел с Tesla, залагайки на любимата немска напитка. Това е пореден успешен маркетингов ход на космическия милиардер и за пореден път той презентира сам новия си продукт – маниер, който години наред работи успешно и не само генерира печалби, но предизвиква и много симпатии към изобретателния бизнесмен.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
