
Класически автомобили се превръщат в електрически
- Автомобили
- Текст:

По улиците на Лондон се движи черен Oswald от 1953 г. , но вместо мощния мотор да трещи по лондонските улици, колата се плъзга неусетно като лебед. Снабденият с електрически двигател Oswald предлага около 65 км пробег с едно зареждане в градски условия при разход £1. Колата е собственост на британеца Матю Куитър, собственик на компанията London Electric Cars, който приема за своя мисия спасяването на старите автомобили и оборудването им с електрически двигатели и батерии, разказва BBC.
Префасонирането на един ретро-автомобил отнема от три до шест месеца, в зависимост от конкретния модел и желаните от клиента спецификации, но не е евтино – за момента около £ 20 000. Но компанията казва, че има за цел да сведе цената до £ 5000, за да стане достъпна за повече хора.
В момента правителството на Обединеното кралство предлага безвъзмездна финансова помощ в размер на £2500 за закупуване на нов електромобил, но Матю Куитър казва, че държавата трябва да обмисли безвъзмездна помощ и за еко-преобразуването на старите, но здрави коли.
„Катастрофа е да изхвърляме милиони великолепни бензинови и дизелови автомобили, а правителството да насърчава бракуването им, като предоставя безвъзмездна помощ за покупка на електромобили”, смята Куитър и не е единствен. Стив Дръмонд, собственик на оксфордската компания Electrogenic със същата дейност, казва: „Защо да изхвърляте здрава кола, като просто може да ѝ смените двигателя”.
Впрочем старите нови ретро-автомобили, преобразувани в електрически, също носят известни финансови стимули. Както всички коли в Обединеното кралство, произведени преди 8 януари 1981 г., те са освободени от пътни такси, ако не се използват за търговски цели. Застраховката им също е евтина, но не се знае дали застрахователите няма да се възползват от обновлението и рязко да вдигнат цените.

По отношение на екологията обаче, практиката крие невероятно предимство - преобразуването на стар автомобил в електрически със сигурност произвежда много по-малко въглероден диоксид (CO2), отколкото производството на нова електрическа кола.
За справка на любителите на ретро-автомобили, Матю Куотър споделя някои заключения от опита си. Според него Bentleys и Rolls-Royces „сякаш са създадени за електрическо захранване”. Преоборудването е препоръчително и за собствениците на стария открит Jaguar, защото с електродвигателя вече няма да се носят по пътищата „в облак от собствените си изпарения“. Собственикът на Electrogenic пък се е специализирал в конвертирането на старите Mini Cooper и Land Rover.
Новият автомобилен сектор има и луксозна линия, което показва, че бизнесът е добър. Компанията Lunaz на Дейвид Лоренц и неговият инвеститор Дейвид Бекъм се надява скоро да предложи електрифициран Rolls-Royce за £ 500 000.
Любителите на ретро-возила обаче са на особено мнение. "Звукът на двигателя е част от емоцията на шофирането. Да го преустроите в електрически е все едно да вземете най-добрия албум на Rolling Stones, да го изсвирите на детска клавиатура Casio и да кажете, че е същото", споделя Уейн Скот, директор на Федерацията на клубовете на британските исторически автомобили.
Явно, успойчивото бъдеще изисква не само смяна на енергийните източници, но и на емоциите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
