
Съюз на пивоварите: През лятото всеки ден пием по една бира
- Пивовари
- Текст:

През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58% от сънародниците ни поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено ако имат намерение да шофират. Резултатите при дамите показват, че те предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка – поне веднъж седмично. Данните са от проучване на Съюза на пивоварите в България (СБП), който днес, навръх Илинден, празнува 30-годишен юбилей.
Към момента в България са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3 на брой, малките и средните пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия. По данни на СПБ инвестициите за 2020 г. са 37 млн. лв., а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. Продуктовото портфолио в бранша е изключително разнообразно и всяка година се обогатява с различни марки и стилове бира. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.
Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020 г.
Продажбите на пиво са 2400 хил. хектолитра, докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2526 хил. хектолитра. Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23%. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира – 6% от пазара.
По повод развитието на бранша в ЕС и България изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова коментира: ,,В Европа по обем на продажбите на бира България вече е на 11. място. През 2020 г. дори има леко повишаване на износа на българска бира. По данни на организациите на пивоварите в Европа заради ограниченията и стагнацията в туризма пазарът през 2020 г. отчита спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите общо за ЕС са намалели с 15 млрд. евро. Индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС, е намаляла с 800 000 работни места.“
Точно преди месец на среща с комисаря по здравните въпроси в ЕК пивоварите на Европа представиха напредъка в изпълнението на общоевропейския си ангажимент за доброволно отбелязване на списъка на съставките и енергийната стойност на напитката. Понастоящем 93% от продадената в страните от ЕС бира има списък на съставките и 86% - на енергийната стойност. В това отношение България е един от лидерите в ЕС, тъй като 100% - т. е. цялата произвеждана у нас бира, има списък на съставките, а 98% - и на енергийна стойност.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
