
Мобилните приложения, които събират най-много лични данни
- Технологии
- Текст:

Това показва изследване на експерти по киберсигурността от pCloud.
Мобилните приложения събират лични данни от устройствата на потребителите по няколко причини. Това помага на разработчиците на приложения да проследяват проблеми, да отстраняват грешки и да подобряват тяхната производителност.
Тези данни обаче се използват и за други цели, например за показване на целеви реклами.
Експертите на pCloud са анализирали количеството информация, събирана от най-популярните мобилни приложения. Лидер по количество събрани данни е социалната мрежа Facebook, чието приложение използва информация за вашето местоположение, контакти, история на търсенията на устройството и в уеб браузъра, както и друга информация.
Instagram, Kiarna, Grubhub, Uber, Uber Eats, eBay, Just Eat, Linkedin и Twitter също са сред първите десет приложения, които изискват достъп до най-пълната информация от устройствата на потребителите.
Експертите посочват, че компаниите, които събират лични данни, могат да ги споделят с трети страни. Например YouTube споделя 42% от личните данни, които могат да се използват за генериране на реклами за други марки.
Instagram предава 79% от данните, а Facebook - 57%.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Тръмп си намери оправдание да отлага очакваните санкции срещу Русия (обзор)

OpenAI изиска чатовете на майката на децата на Мъск и негови приближени лица

Аптеките в Германия се сблъскват с липса на медикаменти

Япония е рекордьор по столетници

Анонимна класация ще отличи „най-тъпото” използване на изкуствен интелект

Русия и Беларус подновиха военните учения „Запад“

Светът реагира на руското нахлуване с дронове над Полша

Албания първа в света назначи изкуствен интелект за министър
