
За първи път подвижен жп състав ще бъде финансиран с европейски средства
- ЖП и метро транспорт
- Текст:

За първи път подвижен състав за БДЖ ще бъде финансиран с европейски средства чрез Механизма за възстановяване и устойчивост на Европейския съюз. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на онлайн дискусия на тема „Перспективите за развитие на железопътния транспорт в България“, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
В събитието взеха участие европейският комисар за иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж Мария Габриел, генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски, председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Григори Григоров и представители на Пътническия консултативен съвет.
„Със закупуването на нов подвижен състав целта е до 2024 г. да има подмяна на 50% от подвижния състав в железниците“, обяви министър Желязков.
В рамките на дискусията Росен Желязков направи общ преглед на проектите, заложени в Националния план за възстановяване и устойчивост, които същевременно трябва да покриват критериите и изискванията на ЕК за инвестиции в зеления и цифров преход. Обектите са с висока степен на готовност, като целта е всички да бъдат завършени най-късно до 2026 г. С подбора на проектите се търси повишаване на безопасността и териториалната балансираност на растежа, тъй като повечето инвестиции са насочени към Северна България. С избора на проектите в Националния план за възстановяване и устойчивост се прави и комплексна свързаност на инвестициите, с тези по линия на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и Механизма за свързване на Европа, подчерта Желязков.
Включените проекти в „Транспортна свързаност“ са за цифровизация в железопътния транспорт чрез модернизация на системите за безопасност и енергийната ефективност по жп направления от основната и широкообхватната TEN-T мрежа, преустройство и рехабилитация на гарови комплекси Мездра и Червен Бряг и изграждане на интермодален терминал – Горна Оряховица, модернизация на тягови подстанции и секционни постове по протежение на основната и широкообхватната TEN-T мрежа с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA, осигуряване на устойчива транспортна свързаност и услуга чрез закупуване на енергийно ефективен и комфортен подвижен жп състав и други.
„От месец март до месец май ще стартираме всички проекти в участъка от София до Септември, железопътен възел „Пловдив“, участъка Оризово-Михайлово, гара „Зимница“, сигнализацията и телекомуникацията в участъка Пловдив-Бургас, както и 27-те надлеза, които са свързани с безопасността на движение по скоростната линия в участъка Пловдив-Бургас“, каза генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски по време на дискусията. Той уточни, че през 2024 година ще имаме готова железопътна магистрала в участъка от сръбската граница до границата с Турция, както и в участъка Пловдив – Бургас. "Акцентираме върху подобряване на баланса в направление железопътна инфраструктура Северна – Южна България. В последните 2 години се работи активно и по отсечката Русе – Каспичан", допълни Папукчийски.
До 2024 година трябва да бъдат подновени 140 км железопътна линия. За целта са осигурени европейски средства за подмяна на осигурителната техника и за дигитализация.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
