
Kак 2020 г. промени подаръците ни
- Проекти
- Източник: Mastercard
- Текст:

Коледните празници през 2020 г. са по-тихи и спокойни от всякога, а потребителите търсят най-смислените подаръци за своите близки, в които ще вложат по-малко средства, но повече от себе си. Най-новото проучване на Mastercard разкрива резултати, които говорят за една по-смирена Коледа. Проведено е от независимата социологическа агенция Fly Research сред 16 000 възрастни (18+) в 15 европейски държави през ноември 2020 г.
2020 г. е накарала над 77% от потребителите в Европа да се замислят за важните неща в живота, а 65% казват, че ще са по-внимателни в пазаруването по празниците.
Докато 58 на сто от потребителите казват, че свиват бюджета след трудната година, над половината (51 на сто) казват, че влагат повече лично отношение в подаръците, а 45 на сто прекарват повече време в изработването или избора на подарък.
Предизвикателната 2020-а е накарала хората да се замислят повече за другите. 17% са започнали да подкрепят различни благотворителни каузи или да правят подаръци на непознати, като начин да помогнат на по-нуждаещите се. Почти половината (48%) от европейците са закупили стоки, печалбата от които отива в подкрепа на кауза, a 14% са дарили директно на благотворителна организация. Още 19% са закупили благотворителни коледни картички тази година.
Европейците са по-внимателни и за това къде пазаруват - всеки втори се старае да подкрепя собствената си общност: малки производители и магазини, крафтъри, местни артисти и т.н. 59% пазаруват локално, като начин да помогнат за възстановяването на общността, 44% са закупили подаръчни карти от местния малък бизнес, 61% ще направят коледния си пазар от местен магазин. Кошници с лакомства (38%), уелнес подаръци (37%), фотографии и фотокниги (35%) оглавяват списъка на най-смислените подаръци за 2020 г., последвани от подаръци–преживявания с близките (32%) и персонализирани декорации за дома (26%).
„За много от нас Коледа без съмнение ще изглежда съвсем различно тази година. 2020 г. е предизвикателно време за всички, затова в България коледните подаръци, които Mastercard ще направи на своите безценни партньори, съдържат продукти от значими локални каузи и малки производители, които се нуждаят от подкрепа“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово, и допълва: „Малкият бизнес е гръбнакът на европейската икономика, така че пазаруването на местно ниво е от изключително значение не само за подпомагане възстановяването на нашата местна общност, но и на икономиката като цяло. Koледната кошница на Mastercard съдържа книги от български автори, мед от семейни кошери, ръчно направени играчки от майки в неравностойно положение и продукти на други родни смели и неуморни хора, на които се възхищаваме.“
ТОП 5 СМИСЛЕНИ ПОДАРЪЦИ, СЕЛЕКЦИЯ НА Mastercard ЗА БЪЛГАРИЯ
- Kолет за близък в чужбина с български био вкусове „Вкусът на дома“;
- Осиновяване на кошер и спасяване на пчели от български семейни пчелари;
- Ръчно направени играчки от майки на деца с увреждания на Оле Мале;
- Книги от онлайн книжаница BookTrips, с които ще пътувате дори сега с въображението си;
- Коледно меню (за София) oт Mastercard TasteBox от шеф Андре Токев и DiVino с поръчка за вкъщи, за да подкрепиш ресторантите, когато са затворени.
ТОП 5 СМИСЛЕНИ ПОДАРЪЦИ В ЕВРОПА (по данни от проучването)
1. Домашна кошница с лакомства (38%);
2. Семейни преживявания (32%);
3. Илюстрации или картини (15%);
4. Персонално стихотворение или разказ (12%);
5. Настолни игри (11%).
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
