
Инфлуенсър с нарушение на рекламната политика на Обединеното кралство
- Социални медии
- Текст:

Инфлуенсър стана първият човек, който получи забележка от рекламния надзор на Обединеното кралство заради публикация в TikTok, пише BBC.
Решението се съсредоточи върху видео, публикувано от Емили Канам. В него тя популяризира марката за продукти за коса GHD. Регулаторът заяви, че постът е трябвало да съдържа #ad или подобен етикет.
Досега регулаторът се фокусираше върху Facebook, Instagram, Snapchat и YouTube, както и
традиционните медии.
„Това може да е първото ни решение за публикация в TikTok, но брандовете, рекламодателите и инфлуенсърите трябва да са напълно наясно, че рекламните правила се отнасят за тях и в социалните медии“, каза говорител на Органа за рекламни стандарти (ASA) пред BBC.
„Нашите правила поставят акцент върху защитата на децата и когато аудитория/последователи на даден инфлуенсър или знаменитост са предимно млади хора, трябва да се обърне особено внимание, за да не бъдат подведени."
Г-жа Канам има близо 700 000 последователи в платформата за споделяне на видео на TikTok. Профилирана е и от няколко вестника и списания както заради маркетинговите си умения, така и заради връзката си с член на групата Busted Джеймс Борн.
Публикацията на г-жа Канам е от 14 юни. Тя съдържа надпис, според който потребителите могат да получат отстъпка за стоките на GHD, ако въведат името й като промоционален код на уебсайта.
По това време 23-годишната лондончанка има договор с компанията, който изисква тя да
публикува видеоклипове за компанията в редица социални медии, включително TikTok.
GHD заяви, че тази конкретна публикация е създадена без надзор или одобрение. Агентът на г-жа Канам добави, че инфлуенсърът не е платен или не е получил комисиона за популяризиране на кода в този случай.
Въпреки това ASA заяви, че тъй като клипът съдържа същия код, за който бива платено на г-жа Канам да популяризира по това време другаде и също така е „свързан със споразумението“, което тя е подписала с фирмата, той трябва да бъде етикетиран.
Оттогава г-жа Канам изтри видеоклипа, но от ASA е инструктирана да гарантира, че нейните бъдещи публикации ще съдържат рекламен идентификатор „на ясно и видно място“.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
