
Rolls-Royce ще произвежда повече поръчкови автомобили
- Автомобили
- Текст:
За разработването на своите персонализирани модели, Rolls-Royce ще инвестира повече от £300 милиона. Британската марка, която 120 години развива своята клиентела в кръга на супер-богатите, от 2003 г. е част от германския автомобилопроизводител BMW, когато е открита и фабриката в Гудууд. Планираното разширение ще осигури бъдещето им в Обединеното кралство, се казва в изявление на компанията.
През 2024 г. са продадени 5 712 автомобила Rolls-Royce, което на фона на милионните продажби на масови автомобили може да изглежда малко, но за сегмента ВИП-клиенти на компанията постижението е значително. Типично за този кръг, Rolls-Royce не афишират цени, но се знае, че най-евтиният седан Ghost се продава от £ 250 000 нагоре, докато цените на спортния Cullinan и електрическите Spectre започват от £ 340 000 – пари, за които можете да се снабдите с жилище в Обединеното кралство.
Цената на поръчковите модели може да варира в широки граници, като най-сложните варианти понякога са в пъти по-скъпи от базовата цена на съответния модел, така че купувачите, макар и сравнително малко, често обичат да парадират с избора си на превозно средство. Сред тях са Ким Кардашиян, Ники Минаж и британският рапър Стормзи, който обаче загуби правото да шофира, след като беше хванат да говори по телефона зад волана на своя Wraith.
За някои клиенти да притежават „обикновен” Rolls-Royce не е достатъчно ексклузивно, така че компанията все повече се фокусира върху силно персонализирани версии – съответно на още по-високи цени. От Rolls-Royce описват тази стратегия като „създаване на стойност за клиентите чрез индивидуализирани продукти и преживявания и предоставяне на възможности за смислено лично изразяване“.
Сред средствата за „индивидуализиране” са коли с холографска боя и специално създадени произведения на изкуството, а модел, припомнящ супер-колата на Джеймс Бонд от филма Goldfinger (1964 г.), включва елементи от 18-каратово злато.
Тенденцията не вдъхновява само Rolls-Royce, а и други висок клас марки като Bentley, McLaren и Ferrari. Но производството на индивидуализирани коли, макар и печелившо, е трудоемко и изисква време и пространство така че Rolls-Royce планира с разширяването на фабриката да посрещне лукс-предизвикателствата и да подготви производствени мощности за прехода към „бъдещето на изцяло електрически превозни средства".
За малко повече от 20 години, заводът в Гудууд е разширил работната си сила от 300 работници първоначално до над 2 500 днес. Част от това разрастване се дължи и на опита, че лукс-производството на Rolls-Royce и занапред ще държи компанията настрани от множеството предизвикателства, с които в момента се бори масовата европейска автомобилна индустрия.
Все пак и секторът на автомобилния лукс трябва да се справя с намалялото търсене на супер-коли на огромния китайски пазар, както и с растящата конкуренция, която през декември накара и Jaguar (част от Jaguar Land Rover) да обяви преструкстурирането си като изцяло електрическа марка за висок клас електромобили.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
